بدون «حد و مرز »در هیسپان تی وی بررسی می کند؛

داروهای نوترکیب در ایران!

۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۰۱:۵۷:۰۰
کد خبر: ۹۸۵۶۰۰
داروهای نوترکیب در ایران!
مستند جدید شبکه اسپانیایی زبان «هیسپان تی وی » تلاش می کند پیشرفت ایران در زمینه زیست پزشکی را نشان دهد. ایران جزو کشورهای پیشگام در زمینه زیست پزشکی است و محصولات خود را با قیمتی پایین تر و با کیفیت بالا نسبت به سایر کشورها صادر می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این مستند زندگی یک جوان ایرانی را بازگو می کند که توانسته است یک داروی بیولوژیکی برای درمان عواقب شیمی درمانی در مبتلایان به سرطان بسازد. این دارو توسط ایالات متحده انحصاری است و این کشور از فروش آن به کشورهای دیگر خودداری می کند ، به همین دلیل بسیاری از مردم تاکنون جان خود را در جهان از دست داده اند.

در حال حاضر داروهای بیوتکنولوژی ایران به لحاظ کیفیت و قیمت برای داشتن سهم از بازارهای جهانی با یکسری از کشورهای صاحب تکنولوژی در رقابت به سر می برد.

اغلب بیماری ها در حوزه پزشکی از جمله سرطان، بیمار های عفونی، قلبی، ریویی و متابولیک با کمک دانش بیوتکنولوژی با تولید داروهای نوترکیب درمان می شود.

تحریم های دارویی ایران در سال های اخیر آسیب های فراوانی به بیماران زده. به عنوان مثال تحریم داروی بیماران هموفیلی منجر به مرگ و معلولیت تعداد زیادی از ایرانیان شد. این شرایط باعث شد تا صنعت داروهای بیوتکنولوژی طی سال های گذشته در سطح پژوهش، تولید و آموزش پیشرفت مناسبی داشته باشد ایران با تولید داروی  آریو7  و فاکتور 8 توانسته نیاز بیماران هموفیلی در کشور را تامین کند.

این مستند  چهار‌شنبه 20 فروردین ماه ساعت 08:30، 15:30، 21:30 و تکرار آن پنجشنبه 2:30 برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی وی به روی آنتن می رود.

نظر شما