حوادث شبکه گازرسانی با نرم افزار امدادیار گاز کاهش می یابد

۱۴۰۱/۰۷/۰۵ - ۱۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۱۱۹۴
حوادث شبکه گازرسانی با نرم افزار امدادیار گاز کاهش می یابد
با توجه به اینکه در سال‌های اخیر شاهد وقوع سیلاب‌های متعدد و بروز زلزله‌های زیادی در کشور هستیم؛ نیاز است تا جایابی و شناسایی علمک ها، شیر‌ها و ایستگاه‌ها و خطوط شبکه گاز به شکل دقیق و بدون فوت وقت انجام شود. این کار با طراحی نرم افزار امدادیار گاز و با استفاده از فناوری ژئوماتیک عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ پس از وقوع سیل‌هایی که باعث مدفون شدن تجهیزات گازی زیر گل و لای می‌شود، عملا شناسایی و پیدا کردن آن‌ها غیرممکن است که باعث بروز حوادث احتمالی بیشتر می‌شود؛ با کمک این نرم افزار می‌توان به راحتی به محل دقیق شیر‌ها و خطوط شبکه دسترسی یافت تا در کمترین زمان ممکن شبکه مربوطه قطع شود. در این نرم افزار امکان بارگزاری عکس، تصویر و مشخصات توصیفی نیز برای کاربران فراهم است.

در غیر این صورت مجبور به قطع گاز کل شبکه می‌شویم که باعث از مدار خارج شدن بسیاری از ارگان ها، کارگاه‌های راهبردی و حساس مانند نانوایی ها، مناطق نظامی و ... می‌شود.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این نرم افزار با حمایت گروم ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجاری سازی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما