معاون عمرانی استاندار:

واگذاری اختیارات استانی بسیاری از مشکلات را برطرف خواهد کرد

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۵:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۳۰۳۸
واگذاری اختیارات استانی بسیاری از مشکلات را برطرف خواهد کرد
معاون عمرانی استاندار واگذاری اختیارات استانی را بسیار مهم دانست و گفت: هر استان و حتی هر شهر شرایط و مقتضیات خاص خود را داراست و نمی توان یک نسخه کلی برای تمام استانها در نظر گرفته شود و تصمیم گیری در برخی مسائل باید به استان واگذار شود.

به گزارش برنا از قزوین؛ علی فرخ زاد در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن استان که با حضور محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، مبارک قدم مدیر کل راه و شهرسازی و دیگر مسئولین در محل سالن جلسات باقرالعلوم بحران برگزار شد، گفت: خوشبختانه در استان تا کنون تعامل مناسبی بین دستگاههای اجرایی در موضوعات مسکن به ویژه طرح اقدام ملی مسکن وجود داشته است، و با همه محدودیت ها اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: مسکن مهر قزوین با آن با حجم وسیع که پیش بینی می شود جمعیت آن به ۱۲۰ هزار نفر برسد باید یک شهر جدید می شد اما به دلیل مشکلات به عنوان ناحیه منفصل شهری شناخته شد، اکنون نیز برای ساخت اقدام ملی مسکن داریم از همان زیرساختها استفاده می کنیم و در حالی که ضروری است زیر ساختهای آن به لحاظ اجرایی و فرهنگی و اجتماعی فراهم شود.

وی واگذاری اختیارات استانی را بسیار مهم دانست و گفت: هر استان و حتی هر شهر شرایط و مقتضیات خاص خود را داراست و دادن یک نسخه برای استانها  نادرست است.

فرخ زاد ادامه داد: می بایست این اختیارات در در استان وجود داشته باشد تا از ارزش افزوده حاصل از اراضی بالای اتوبان برای ایجاد زیر ساختهای همانجا استفاده کرد و این مبلغ در جایی دیگر هزینه نشود همچنین اختیارات شهرهای زیر پنجاه هزار نفر نیز باید به استان واگذار شود.

فرخ زاد گفت: سر ریز جمعیتی استان نباید یکجا جمع شود و این اقدام از هیچ دیدگاهی از جمله شهرسازی و پدافندی قابل دفاع نمی باشد و سرریز هر شهر باید در همان شهر باشد.

وی خاطر نشان کرد: خیلی از متقاضیان در دو مرحله باز شدن سامانه طرح اقدام ملی مسکن موفق به ثبت نام نشده اند لذا با باز شدن مجدد سایت این افراد نیز می توانند ثبت نامشان را انجام دهند.

 

نظر شما