مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان قزوین برگزار شد

۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۱۰:۰۴:۵۳
کد خبر: ۱۲۶۷۸۷۴
مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان قزوین برگزار شد
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از برگزاری بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی با رویکرد مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور در مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسن آصفی در این باره اظهار کرد: «مانور سراسری زلزله و ایمنی» در مدارس استان با حضور مسئولین استانی، شهرستانی، سازمانها و ارگان های مربوطه و با تأکید بر ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در برابر حوادث و بلایای طبیعی به ویژه در بین دانش‌آموزان در اداره کل آموزش و پرورش استان و همچنین در دبیرستان علامه جعفری ویژه دانش آموزان به صورت نمادین برگزار شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: این مانور با هدف افزایش میزان دانش و آگاهی دانش‌آموزان با پدیده زلزله و همچنین بالا بردن میزان آمادگی دانش‌آموزان و نیروهای عملیاتی برگزار شد.

وی افزود: ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، از جمله دیگر اهداف اجرایی بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس است.

آصفی ادامه داد: مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس سراسر استان با به صدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی با دستورالعمل پناه گیری ایمن، خروج اضطراری ایمن، تخلیه مجروحین و مصدومین احتمالی، اطفای حریق و اسکان اضطراری به اجرا در آمد.

وی تأکید کرد: برگزاری این گونه مانور‌ها نقش مؤثری در آماده سازی دانش آموزان برای حفظ ایمنی خود و انتقال نکات آموزشی به بدنه جامعه دارد.

آصفی همچنین افزود: یکی از راهکارهای کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، ارتقاء سطح آگاهی و آمادگی مردم جامعه از طریق اجرای مانور است و مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس با همکاری مدیریت بحران، آموزش و پرورش، آتش نشانی، جمعیت هلال احمر و دیگر سازمانهای دخیل در این امر در سراسر استان روز دوشنبه به اجرا درآمد.

انتهای پیام

 

نظر شما