شرکت های دانش بنیان می توانند پشتیبان اقتصاد کشور باشند

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۲۳:۰۶:۲۱
کد خبر: ۱۳۴۷۶۹۷
شرکت های دانش بنیان می توانند پشتیبان اقتصاد کشور باشند
رئیس پارک علم و فنآوری قزوین گفت: شرکت های دانش بنیان و صنایع «های تک» می توانند کشور را از اقتصاد وابسته به نفت نجات دهند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ عصر سه شنبه در مراسمی با حضور علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، میثم پیله فروش  معاون اقتصادی استانداری، فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان  و روسای دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان ضمن تجلیل از خدمات سه ساله مصطفی مافی رییس سابق، جعفر احمدی بعنوان رییس جدید پارک علم و فناوری قزوین معرفی شد.

جعفر احمدی در این مراسم با تبریک روز قلم اظهارداشت: در دنیای فنآور کنونی، موضوع اکوسیستم و زیست بوم مورد توجه است و بوفور استفاده می شود و در این عرصه امروز اکوسیستم های فنآوری شکل گرفته که به صورت نهاده های وابسته تعریف شده است.

احمدی تصریح کرد: این اکوسیستم ها شکل گرفته اند تا زنجیره ایده تا تولید ثروت توسط شرکت های دانش بنیان را خلق و تکمیل کنند.

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین یادآورشد: مهمترین وظیفه پارک تبدیل قطب های فناور و دانش بنیان به مراکز تولید محصولات تجاری از ایده هاست و خوشبختانه امروزه موتور کسب و کارهای دانش بنیان روشن شده و با توسعه روزافزون شرکت های دانش بنیان و فنآور شاهد دستاوردهای ارزشمندی در بخش های مختلف هستیم.

image_2022_7_6-0_5_44_285_tHG

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی «اقتصاد منبع بنیان» به « اقتصاد دانش بنیان» تبدیل شده است زیرا باور داریم دیگر نفت نمی تواند اقتصاد کشور را اداره کند بلکه صنایع «های تک» و دانش بنیان بایستی پشتیبان درآمد کشور شوند.

احمدی بیان کرد: در پارک های علم و فنآوری که نهادی مادی محور است برای سیستم های فنآوری تبدیل کسب و کارهای دانش بنیان به عنوان موتور محرک محسوب می شود و در این راستا شبکه سازی اکوسیستم ها و تقویت بازیگران و نهادهای مختلف این سیستم ضرورت دارد.

وی اظهارداشت: در دوره مدیریت جدید تلاش خواهم کرد با بهره گیری از نیروهای جوان با انگیزه و نیز استفاده از تجارب و مشاوره افراد پیش کسوت در پیاده شدن اهداف تعیین شده حرکت کنیم.

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین تصریح کرد: تلاش می کنیم با بهره گیری از اکو سیستم فنآوری در صنعت، کشاورزی و خدمات بتوانیم در تحقق شعار امسال و اجرای منویات مقام معظم رهبری اقدام کنیم.

در ادامه مصطفی مافی رئیس سابق پارک علم و فنآوری قزوین از فعالیتهای سه سال گذشته پارک گزارشی ارائه کرد.

مافی تصریح کرد: با استقرار 250 واحد فنآور و 42 شرکت دانش بنیان یک برنامه 5 ساله را برای پارک تنظیم کردیم و تلاش شد ناحیه نوآوری در شمال شهر قزوین نیز شکل گیرد.

image_2022_7_6-0_6_16_558_Qvp

رئیس سابق پارک علم و فنآوری قزوین اظهارداشت: راه اندازی مرکز نوآوری پارک با 15 میلیارد ریال اعتبار، ایجاد اولین مرکز رشد اقماری در آبیک ، راه اندازی شبکه نوآوری در قزوین، فعال شدن 8 کانون شکوفایی و خلاقیت، امضای 9 تفاهم نامه به ارزش 18 میلیارد تومان، آماده سازی مرکز نوآوری فرهنگ و هنر و خانه خلاق در سرای سعدالسلطنه، توسعه زیست بوم علوم فنآوری و ایجاد پردیس تولید کارگاهی از کارهای انجام شده است.

وی بیان کرد: راه اندازی مرکز مالکیت فکری و مرکز نوآوری چشمه نور، واگذاری اراضی پارک برای استقرار شرکت های دانش بنیان؛ راه اندازی مرکز نوآوری گیربکس در کارخانه نیرو محرکه و افزایش 3 برابری اعتبارات از دیگر اقدامات سه سال اخیر است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز