پردیس های سلامت در استانهای کشور راه اندازی می شود

۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۰۶:۵۸:۵۸
کد خبر: ۱۳۴۷۷۲۹
پردیس های سلامت در استانهای کشور راه اندازی می شود
معاون فنآوری و نوآوری وزارت علوم گفت: با مشارکت دانشگاههای علوم پزشکی و پارک های علم و فنآوری بزودی «پردیس های سلامت» در استانها راه اندازی و فعال می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ نشست روسای دانشگاههای استان قزوین با علی خیرالدین معاون فنآوری و نوآوری وزارت علوم سه شنبه شب در محل پارک علم و فنآوری قزوین برگزار شد.

علی خیرالدین در این نشست اظهارداشت: آیین نامه ارتقا درحال بازنگری است که یک ماده نیز به چهار ماده قبلی آ« اضافه شده و برای شرکت های دانش بنیان واشتغال امتیازات بیشتری پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: برای ساماندهی نیازهای بخش های صنعت و تولید سامانه ای تدارک دیده شده که مدیران شرکتها حتما باید به آن مراجعه کرده و با نیازها آشنا شده و برای هماهنگی ایده های خود اقدام کنند.

معاون وزیر علوم یادآورشد: لازم است نقشه منطقه ای جامع نیاز کشور ترسیم شود تا ایده های شرکت های دانش بنیان بر اساس آن طراحی و هدایت شود و شکل بگیرد و حتما باید اساتید دانشگاه نیز به سمت فنآوری سوق داده شوند.

image_2022_7_6-7_55_2_965_cgh

خیرالدین تصریح کرد: امروز به جای تولید مقاله در دانشگاهها باید به سمت تولید ایده و محصول و اشتغال حرکت کنیم و از ظرفیت های مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان برای رسیدن به اهداف توسعه ای استفاده شود.

وی گفت: از آنجا که مرکز رشد دانشگاه بین المللی قزوین نمی تواند جایگاه پارک علم و فنآوری را داشته باشد لذا می توانید نسبت به ایجاد پردیس اقدام کنید تا زایشی شود و هنگامی که به تولید انبوه رسیدند وارد مراکز رشد شوند.

اجرای طرح«دستیار فنآور»

این مسئول بیان کرد: مراکز رشد می توانند از طرح« دستیار فنآور» استفاده کنند که با این روش دانشجو می تواند شش ماه در یک شرکت دانش بنیان همکاری کند و حقوق آن را تامین می کنیم تا کارآموزی انجام شود.

وی یادآورشد: در این طرح به دانشجویان لیسانس در صورت فعالیت در مراکز رشد ماهانه یک میلیون تومان، افراد فوق لیسانس ماهانه 2 میلیون و دکتری ماهانه 3 میلیون تومان حقوق تا شش ماه پرداخت می شود.

راه اندازی پردیس سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی

معاون فنآوری و نوآوری وزارت علوم تصریح کرد: با همکاری پارک های علم و فنآوری و دانشگاههای علوم پزشکی تصمیم داریم «پردیس های سلامت» را در استانهای کشور راه اندازی کنیم.

image_2022_7_6-7_55_3_486_SPO

وی گفت: دانشگاههایی که مراکز کارآفرینی ندارند حتما بایستی نسبت به راه اندازی این مراکز اقدام کنند زیرا این کار اولین گام در ورود به حوزه فنآوری است. 

خیرالدین تصریح کرد: مراکز رشد حتما بایستی مجوز شورای فنآوری و گسترش را دریافت کرده و طرح « دستیار فنآور» را در مراکز خود فعال کنند.

در ادامه روسای دانشگاهها ایده ها و نقطه نظرات خود و نیز مشکلات مراکز دانشگاهی خود را با معاون وزیر علوم در میان گذاشتند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز