عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان قزوین:

شرایط برای فعالیت رسانه های مستقل فراهم شود

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۷:۰۲:۳۱
کد خبر: ۶۴۷۶۱۴
شرایط برای فعالیت رسانه های مستقل فراهم شود
امیر رجبی در نشست با استاندار قزوین گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی و رقابت نابرابر با سایر رسانه ها، فضا برای فعالیت رسانه های "مستقل" استان قزوین محدود شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، صبح امروز اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان قزوین با "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین دیدار کردند و در این جلسه به بیان نقطه نظرات و مشکلات فعالان رسانه ای استان پرداختند.

پیش از صحبت های استاندار، "امیر رجبی" عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان قزوین و سرپرست خبرگزاری برنا در استان در سخنانی به مشکلات و تنگناهای فعالان رسانه پرداخت و گفت: فضا برای فعالیت رسانه های مکتوب نسبت به گذشته بهتر شده است ولی فعالیت رسانه های مستقل در استان قزوین به دلیل مشکلات اقتصادی محدود شده و به نوعی نشریاتی که دارای محتوای حرفه ای هستند روز به روز ضعیف تر می شوند و آگهی ها نامه ها و سایت ها و کانال های  غیر حرفه ای که به انتشار اخبار ناصحیح می پردازند، جایگزین آنها می شوند.

 سرپرست خبرگزاری برنا در استان قزوین ادامه داد: باید شرایط برای فعالیت رسانه های مستقل و منتقد بیش از گذشته فراهم شود، متاسفانه شاهدیم که نشریات و رسانه های وابسته به ارگان ها، سازمانها، نهادها و... در رقابتی نابرابر زمینه خزان مطبوعات محلی و مستقل را فراهم می کنند، این در حالیست که از رسانه های ارگانی و وابسته انتقاد سازنده کمتر مشاهده می شود و نشریات و رسانه های مستقل هم با دغدغه های مالی نمی توانند نقش سازنده خود را ایفا کنند.

صاحب امتیاز و مدیر مسوول هفته نامه "فروردین امروز" در ادامه به وضعیت اقتصادی نگران کننده رسانه های استان در زمینه استخدام نیروهای متخصص و توانمند اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل نبود امنیت شغلی، حقوق های پایین و نبود بیمه تامین اجتماعی و استرس زیاد، کمتر مشاهده می کنیم که افراد توانمند و متفکر جذب رسانه های محلی شوند و با نبود نیروی انسانی متخصص و توانمند شاهد افت شدید محتوا در رسانه ها هستیم، با این وضعیت  اغلب  نشریات  مکتوب با کاهش شدید تیراژ، بی رغبتی خوانندگان، در بهترین حالت به بولتن ادارات و حتی به آگهی نامه تبدیل می شوند.

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان قزوین در ادامه خواستار پاسخگویی بیشتر دستگاه های اجرایی به رسانه ها شد و گفت: در اولین نشست با حضرتعالی، تاکید داشتید که ادارات باید پاسخ رسانه ها را مکتوب و رونوشت آن را به استانداری ارائه دهند، در این زمینه خواهشمندم که در شورای اداری استان این پیشنهاد سازنده  را پیگیری کنید.

رجبی در ادامه به فعالیت رسانه های مستقل استان به عنوان یک موقعیت اشتغال زا اشاره کرد و گفت: همانطور که از واحدهای صنعتی و کشاورزی و... که اشتغالزایی می کنند، حمایت می کنید امیدواریم مدیران رسانه های فعال استان را هم در زمینه اشتغال زایی مورد حمایت قرار دهید.

سرپرست خبرگزاری برنا در خاتمه با پیشنهاد به استاندار در زمینه تشکل کارگروه رفع مشکلات رسانه های استان گفت: انتظار داریم با شناخت و دیدگاهی که دارید کارگروهی با حضور شما و مدیران ارشد اجرایی و خانه مطبوعات برای استخراج مشکلات فعالین رسانه استان تشکیل شود و بعد از آن به رفع موانع فعالیت رسانه های تاثیرگذار و حرفه ای پرداخته شود.

رجبی در خاتمه سخنانش از نگاه مثبت استاندار به فعالین رسانه و خانه مطبوعات تشکر کرد و گفت: امیدوارم با تلاش مدیران دولت تدبیر و امید فضا برای فعالیت رسانه های حرفه ای و تاثیرگذار بهتر از گذشته شود.

رجبی (2)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز