معاون اقتصادی استاندار:

نرخ بیکاری در سال ۹۶ در استان قزوین کاهش پیدا کرد

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۳:۵۵:۰۰
کد خبر: ۶۹۵۹۰۳
نرخ بیکاری در سال ۹۶ در استان قزوین کاهش پیدا کرد
حبیبی تاکید کرد: اجرای اهداف اقتصادی استان در سال 97 می بایست منجر به اشتغالزایی و تقویت تولید شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "منوچهر حبیبی" معاون اقتصادی استاندار پیش از ظهر امروز در اولین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با بیان این مطلب افزود: سال گذشته کاهش نرخ بیکاری اتفاق خوبی بود که در استان رقم خورد که نتیجه برنامه های مناسب دولت و کوشش مدیران استانی بود.

معاون اقتصادی استاندار ادامه داد: سال 96 حداقل بین 8دهم درصد تا یک درصد شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان بودیم و هدف گذاری سال نیز با  تلاش دستگاههای اجرایی محقق شد ولی می بایست با استمرار فعالیت ها این میزان به حدالقل ممکن کاهش یابد.

حبیبی ادامه داد: هدف گذاری سال 97 در خصوص کاهش نرخ بیکاری، اشتغالزایی و حمایت از تولید با همدلی و انسجام سیستم بانکی، دستگاههای اجرایی و نظارتی محقق خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار در ادامه بر ضرورت اجرای برنامه های97 استان در حوزه اقتصادی با شیوه های کارشناسی و تخصصی تاکید کرد و افزود: برنامه های استان در سال 97 هدفگذاری شده است و با تقسیم کار و تفکیک وظایف به سرانجام خوبی خواهد رسید.

حبیبی در خصوص تسهیلات اشتغالزایی در حوزه شهری و روستایی نیز گفت: در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در حوزه های صنعتی، کشاورزی و کارآفرینی می بایست بررسی های کارشناسی انجام شود تا در نهایت طرح هایی مورد تصویب قرار گیرد که منجر به تولید و اشتغال و تامین معیشت مردم خواهد شد.

وی افزود: به متقاضیانی که دارای اهلیت هستند نباید تسهیلات پرداخت شود و در بررسی طرح های اشتغالزایی در حوزه ی روستایی نیز بایستی ماندگاری روستاییان در روستاها مد نظر جدی واقع گردد.

حبیبی ادامه داد: در کمیته های فنی شهرستان ها لازم است نمایدگانی از بانکهای عامل شرکت داشته باشند و طرح های خارج از رسته نیز پس از تصویب در این کمیته ها در مرحله بعدی به کارگروه اشتغال ارجاع شود.

وی ادامه داد: دستگاههای متولی بویژه در حوزه های  کشاورزی، گردشگری و صنعتی بایستی در اجرای اهداف سال 97 با سرعت عمل بیشتر، جدیت و برنامه ریزی مناسب در عملی شدن اهداف استانی بکوشند و در جذب اعتبارات نیز تلاش زیادی داشته باشند.

معاون اقتصادی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: طرح های دامداری صنعتی و مجتمع های گلخانه ای دارای تکنولوژی پیشرفته می بایست در اولویت قرار گرفته و مورد حمایت قرار گیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز