استاندار قزوین تاکید کرد؛

جبران کمبود آب با تغییر الگوی کشت کشاورزی

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۱۳:۱۵:۲۶
کد خبر: ۷۲۶۸۷۳
جبران کمبود آب با تغییر الگوی کشت کشاورزی
عبدالمحمد زاهدی گفت: تغییر الگوی کشت کشاورزی مهمترین راهکار برای جبران کمبود آب و رونق این بخش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین  در دیدار با روستاییان بخش کوهین، اظهار کرد: باتوجه به تغییرات اقلیمی منطقه و کشور باید با کم آبی مقابله کنیم که در این راستا تغییر الگوی کشت کشاورزی، کشت محصولاتی که به آب کمتر نیاز دارند و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته آبیاری از جمله  راهکارهای مهم جبران کمبود آب و رونق این بخش است.

استاندار قزوین اضافه کرد: خوشبختانه بارش های بهاری کمبود بارش پائیزی را جبران کرد و بخشی از نگرانی ها و دغدغه کشاورزان این استان را حل کرد.

زاهدی یادآور شد: پائیز سال گذشته نگران وضعیت کشاورزی امسال بودیم و اگر کمبود بارندگی ها ادامه داشت با مشکلات جدی تری نیز مواجه می شدیم.

این مقام مسوول به افتتاح طرح آبیاری نوین در باغ 40 هکتاری گردو در روستای حسام آباد اشاره کرد و گفت: اگرچه سرمای امسال کم سابقه بود و خسارت سنگینی را نیز به باغ های استان در عرصه های مختلف وارد کرد اما امیدواریم با تغییر کشت بتوان میزان آسیب دیدگی ها را سال به سال کاهش داد.

استاندار قزوین ادامه داد: چاه های غیرمجاز، برداشت های بی رویه و نوع کشت ناصحیح کمبود منابع آبی موجود را تشدیدکرده و باید با اصلاح شیوه های کشت و جلوگیری از برداشت های بی رویه، برای مقابله با بی آبی اقدام کنیم.

زاهدی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد: در طول 40 سال گذشته سرمایه گذاری های صورت گرفته در کشور نسبت به دو هزار و 500 سال قبل، بی سابقه بوده است.

5266634636

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز