مدیر عامل شرکت آبفای استان قزوین:

مشترکین پر مصرف آب جریمه می شوند

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۱۳:۳۴:۵۱
کد خبر: ۷۲۶۸۹۶
مشترکین پر مصرف آب جریمه می شوند
داراب بیرنوندی گفت: برای مشترکین پر مصرف 10 برابر مشترکین کم مصرف قبض صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین؛ داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین اظهار کرد: برای مشترکینی که انشعاب غیر مجاز نصب کرده باشند بین 2 تا 10 میلیون تومان جریمه می شوند و برای مشترکین پر مصرف 10 برابر مشترکین کم مصرف قبض صادر می شود.

مدیر عامل شرکت آبفای قزوین ادامه داد: اکیپ ناجیان آب در شرکت آبفای استان تشکیل شده و در سطح شهر در حال گشت زنی هستند و با مشترکین پر مصرف و مصارف غیر ضروری برخورد خواهند کرد.

بیرنوندی عنوان کرد: برای جبران کمبود آب در قزوین، دو  راهکار در دستور کار شرکت آب و فاضلاب وجود دارد که شامل اجرای طرح های فوری، آبرسانی و مدیریت مصرف است.

وی افزود: ایران کشور کم آبی است که یک سوم بارندگی و  3برابر تبخیر آب دارد و6 درصد در بخش آب شرب و 94 درصد مابقی در بخش های کشاورزی و صنعت مصرف می شود که در استان قزوین  برداشت از سفره های زیرزمینی و چاهها باعث فرو نشست این سفره ها می شود.

این مسوول اعلام کرد: پروژ ه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تامین آب شرب استان قزوین شامل افزوده شدن 4 حلقه چاه در منطقه میدان دام و چاههای شرق قزوین در دست اقدام است و همچنین پروژه سد طالقان و انتقال آب شرب از این سد از طریق شرکت آب منطقه ای استان قزوین در حال پیگیری می باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قزوین خاطر نشان کرد: در بخش آب شرب شهری 381 هزار مشترک وجود دارد که به ازای هر نفر 198 لیتر آب تولید که 18 درصد آن در شبکه پرت می شود.

بیرنوندی بیان کرد: تعهد شرکت آب شهری برای 2 طبقه و یک پیلوت است و مشترکین باید برای طبقات بالاتر از مخزن و پمپ استفاده کنند و مد نظر داشته باشند که پمپ باید بعد از مخزن نصب شود اگر چنین نباشد غیر مجاز بوده و به شبکه آسیب می زند و باعث افت فشار آب برای همسایگان می شود.

نظر شما