معاون عمرانی استانداری قزوین خواستار شد؛

ارتقای ارتباط بین پژوهشگران و دستگاه های اجرایی

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۳:۴۰:۲۱
کد خبر: ۷۸۸۴۸۹
ارتقای ارتباط بین پژوهشگران و دستگاه های اجرایی
علی فرخزاد گفت: عدم اعتقاد به پژوهش و کاربردی نبودن آنها مهمترین چالش در مسیر نهادینه شدن تحقیق و پژوهش در کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "علی فرخزاد" معاون استاندار قزوین در مراسم گرامی داشت هفته پژوهش که با حضور جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی و دانشگاه های استان قزوین در دانشگاه پیام نور قزوین برگزار شد، اظهار کرد: پژوهش و ارتباط صنعت و دانشگاه از دیرباز بوده، شاید کمی کوتاهی از سوی دستگاه ها و دانشگاه ها صورت گرفته و نتوانسته ایم از این ظرفیت‌های تحقیقاتی به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: یک درصد از هزینه دستگاه ها که حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای پژوهش پیش بینی شده است امروز به صورت متمرکز در اختیار قرار می گیرد تا بسرعت هزینه شود.

فرخزاد بیان کرد: حداقل در بخش خصوصی و دولتی ۳۵۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی پیش بینی می شود که یک درصد آن مبلغ قابل توجهی است.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: کمیسیون های زیادی داریم اما خروجی آنها کم است و نداشتن یک قانون ضابطه مند و اعتقاد نداشتن به پژوهش یک چالش جدی است.

فرخزاد یادآور شد: در بخش عمرانی بسیاری از معابر هر سال آسفالت می شود در حالی که با این همه پژوهشگر پذیرفته نیست که کیفیت پروژه ها ضعیف باشد.

وی افزود: کارگروهها باید نسبت به شفاف سازی و جلوگیری از تکرار اقدام کنند تا با کاربردی کردن پژوهش ها، بتوانیم در هر بخش اولویتها را مشخص کرده و هدفمند حرکت کنیم.

امروز همچنین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار نیز همراه با کارگاه های علمی و تخصصی در سالن ورزشی این دانشگاه افتتاح خواهد شد.

ستاد استانی گرامی داشت هفته پژوهش همه ساله در یکی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به عنوان متولی برگزاری این هفته برپا می شود و میزبانی این دوره نیز به دانشگاه پیام نور سپرده شده است.

اختتامیه برنامه های هفته پژوهش همراه با تقدیر از پژوهشگران برتر استان در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

شعار هفته پژوهش سال 97 با عنوان پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی نام گذاری شده است.

img_20181216_110205_248

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز