طی مراسمی با حضور مسئولان صورت گرفت؛

افتتاح اولین کلینیک دندانپزشکی دانش آموزی در الوند

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۲:۵۲:۲۷
کد خبر: ۷۹۲۲۲۷
افتتاح اولین کلینیک دندانپزشکی دانش آموزی در الوند
اولین کلینیک ثابت دندانپزشکی دانش آموزی طی مراسمی با حضور مسئولان در یکی از مدارس شهر الوند افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مطابق اهداف برنامه تحول نظام سلامت دهان و دندان و طرح کشوری عاری از پوسیدگی دندان کودکان شش تا 14 سال، اولین کلینیک دندانپزشکی دانش آموزان استان قزوین طی مراسمی با حضور با حضور فرماندار شهرستان البرز و دکتر علیرضا مهرعلیان، مدیر شبکه بهداشت - درمان شهرستان البرز در مدرسه "شهید بابایی – ولایت" شهر الوند افتتاح شد.

دکتر مهرعلیان در این مراسم هدف از افتتاح این کلینیک در مدرسه را داشتن جامعه ای بدون پوسیدگی دندان دانست و گفت: دندان شماره شش در کودکان، اولین دندان دایمی است؛ اما والدین آن را با دندان شیری اشتباه می گیرند و با غفلت در حفظ بهداشت آن، موجب پوسیدگی این دندان می شوند.

 وی ادامه داد: این کلینیک به درمان دندان مذکور پرداخته و آموزش های لازم درباره بهداشت دهان و دندان را به دانش آموز ارائه می کند.

مسؤل حوزه سلامت شهرستان البرز گفت: برای 15 هزار و 182 دانش آموز در سال تحصیلی گذشته، مراقبت دهان و دندان انجام شد که نزدیک به 60 درصد دانش آموزان پوسیدگی دندان داشتند.

وی دلیل این آمار بالا را توجه کم والدین و حوزه بهداشت دانست و افزود: باید خودمراقبتی، جدی گرفته شود؛ زیرا با وجود تلاش دولت، فقط با هزینه دولت در بخش درمان و تجهیز و افزایش مراکز دندانپزشکی، مشکل حل نخواهد شد؛ ضمن اینکه بودجه دولت هم دارای محدودیت است.

یحیایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز نیز در این خصوص اظهار کرد: شهرستان البرز از نظر جمعیت در استان، دوم است و نیاز بیشتری به خدمات بهداشتی دارد.

وی از تلاش های دکتر مهرعلیان برای راه اندازی این کلینیک تشکر کرد.

شکوفه سلیمی، کارشناس مسؤل بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت - درمان شهرستان البرز هم عنوان کرد: این کلینیک با یک یونیت دندان پزشکی، روزهای شنبه تا سه شنبه، در ساعت کار مدرسه، به دانش آموزان شهر الوند، خدمات ارایه می کند.

در آیین افتتاح این کلینیک، دکتر اکبر یوسفی، رییس گروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز حضور داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز