معاون عمرانی استاندار قزوین:

۵۰درصد اماکن روستایی قزوین مقاوم سازی شده است

۱۳۹۷/۱۰/۰۶ - ۱۰:۴۸:۵۹
کد خبر: ۷۹۲۹۴۴
۵۰درصد اماکن روستایی قزوین مقاوم سازی شده است
علی فرخزاد در جمع اصحاب رسانه گفت: تاکنون 50درصد اماکن روستایی قزوین در برابر زلزله و بلایای طبیعی مقاوم سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فرخزاد در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت 5دی روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در سالن مدیریت بحران استانداری برگزارشد با اشاره به مقاوم سازی 50درصدی اماکن روستایی استان، افزود: اگرچه ساخت و سازهای صورت گرفته در این بخش به لحاظ کیفی مطلوب بوده اما تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم.

وی بیان کرد: سال گذشته 3هزار ملیارد تومان برای ساختمان سازی در استان هزینه شده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: برای حفظ این سرمایه ملی باید ایمن سازی بناها در برابر حوادث غیرمترقبه جدی گرفته شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: نوسازی و احیای بافت های فرسوده از برنامه ای دولت است و در دست اقدام قرار دارد.

فرخزاد افزود: در سال گذشته دو هزار میلیارد تومان در بخش خصوصی و هزار میلیارد تومان در حوزه شهرداری ها و دولتی در استان ساختمان سازی صورت گرفته است، به همین منظور برای حفظ این سرمایه ملی باید ایمن سازی بناها در برابر حوادث غیرمترقبه به صورت جدی تر و با نظارت های بیشتری صورت بپذیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه عمر ساختمان های کشور از 30 سال تجاوز نمی کند در حالی که این میزان در سایر کشورها 80 تا 100 سال است.

معاون عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: حوادث و بلایای اخیر کشور همچنان به مسئولان در خصوص توجه به کیفیت و نظارت در امر ساخت و سازها یادآوری می کند که باید در این حوزه اقدامات و نظارت های بیشتری به عمل بیاوریم.

این مسئول با بیان اینکه عوامل متعددی بر کیفیت ساخت و سازها می تواند تاثیرگذار باشد، گفت: دستگاه های مختلف از جمله شهرداری، بخشداری و دهیاری ها در حوزه کنترل و همچنین سازمان نظام مهندسی در بخش نظارت های عالیه و ساخت و سازهای مطلوب می توانند کمک حال باشند.

معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه استاندارد سازی اجباری مصالح ساختمانی نیز می‌تواند در امر کیفیت بخشی سازه ها موثر باشند، یادآور شد: در این بخش استفاده از استادکاران و عوامل فنی ماهر در امر ساخت و سازها مهم بوده تا جایی که سال گذشته 32 هزار کارت مهارت آموزی برای استادکاران بخش ساختمان صادر شد.

فرخزاد در بخش دیگری از سخنان خود، بافت های ناکارآمد شهری را یکی از نقاط حساس آسیب زا به هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی برشمرد و گفت: استان قزوین دارای 500 هکتار از این بافت است که خوشبختانه با سیاستگذاری های جدید دولت مبنی بازسازی و مقاوم سازی آن، تسهیلات و امکانات خوبی در این حوزه دیده شده است.

وی گفت: سیاست دولت در بخش مسکن با توجه به وجود زیرساخت های لازم در بافت های فرسود و ناکارآمد شهری، ساخت مسکن امید در قالب طرح بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول یکی از معضلات موجود در حوزه بافت های تاریخی شهر را شکستگی لوله های آب دانست که باعث خسارت های فراوانی نیز شده و ادامه داد: برای رفع مشکل امسال 90 میلیارد ریال برای اصلاح 30 کیلومتر از شبکه های اولویت دار آب در نظر گرفته شده و شهرداری نیز 80 میلیارد ریال برای رفع مشکل موجود اعتبار تخصیص داده است.

فرخزاد در پایان تاکید کرد: سال گذشته پسماندهای صنعتی هفت استان کشور به سایت محمدآباد قزوین منتقل شد که با تصویب کارگروه پسماند، این کار دیگر صورت نمی پذیرد و در حوزه پسماندهای شیمیایی و عفونی نیز که با نظارت دانشگاه علوم پزشکی قزوین صورت می پذیرد.

وی اذعان کرد: از ابتدای سال آینده هیچ نوع پسماندی جهت دفن به این استان ارسال نخواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز