مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین:

قزوین یکی از استان های حادثه خیز کشور است

۱۳۹۷/۱۰/۰۶ - ۱۰:۴۷:۲۴
کد خبر: ۷۹۲۹۴۸
قزوین یکی از استان های حادثه خیز کشور است
قدرت الله مهدیخانی در جمع اصحاب رسانه گفت: قزوین با تعدد حوادث مختلف یکی از استان های حادثه خیز کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت 5دی روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در سالن مدیریت بحران استانداری برگزارشد با اشاره به حادثه خیزبودن استان قزوین عنوان کرد: متاسفانه از 33مورد حادثه رخ داده در سراسر کشور 29مورد آن در قزوین بوده که نشان می دهد قزوین استان حادثه خیزی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی در حوزه کاهش بلایای طبیعی در راستای اهداف چهارگانه مدیریت بحران شامل یش بینی، پیشگیری، مقابله و بازسازی اختصاص پیدا می کند، گفت: متاسفانه 402واحد تولیدی خطر زا در استان از دغدغه های مهم مدیریت بحران تلقی می شود.

وی افزود: سال گذشته از محل اعتبارات بلایای طبیعی 320میلیارد ریال به استان تعلق گرفت که با تخصیص نهایی 100میلیارد ریالی آن، 75پروژه برای آن تعریف شد که 19 طرح را روز گذشته مورد بهره برداری قرار داده و مابقی نیز در دهه مبارک فجر افتتاح می شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال در بخش سرمازدگی محصولات به باغداران و کشاورزان قزوینی 18هزار و 810میلیارد ریال خسارت وارد آمد که از 350میلیارد ریال تاکنون 270میلیارد ریال خسارت به کشاورزان پرداخت شده است.

این مسئول با بیان اینکه هیات دولت سه مصوبه در راستای پرداخت خسارت سیل، خشکسالی، آنفولانزا و سرما زدگی به این استان صادر کرده، یادآور شد: بر همین اساس کشاورزانی که به بانک بدهکار بودند وام آنها تا مدت سه سال استمهال و سود و کارمزد آن نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

مهدیخانی با اشاره به اینکه در حادثه سیل امسال بویین زهرا، الموت و طارم سفلی یک هزار و 100میلیارد ریال و در حوادث آتش سوزی نیز 700میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف وارد آمد، ادامه داد: این در حالی است که برخی از واحدهای تولیدی در شهرستان های استان به غیر از آوج با خسارت نشت مواد شیمیایی نیز روبرو بودند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در ادامه اظهار داشت: اقدامات خوبی نیز طی یک سال گذشته در این حوزه صورت گرفت تا جایی که موفق شدیم در حوزه غرق شدگی از 18مورد سال گذشته به 9 مورد و در بخش حریق مراتع نیز از 260 هکتار پارسال به 90هکتار در سال جاری برسیم.

این مسئول اضافه کرد: برای نخستین مرتبه نیز موفق شدیم تمامی 240 هزار دانش آموز شاغل در مقاطع مختلف تحصیلی در یک هزار و 500 واحد آموزشی سطح استان را به همراه 300 تشکل مردم نهاد آموزش دهیم.

مهدیخانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مدیریت بحران استان هیچ تعهدی مبنی بر تجهیز وسایل آتش نشانی ندارد، گفت: طی چهار سال گذشته 16میلیارد ریال برای تجهیز ناوگان آتش نشانی های استان هزینه به عمل آمده است.

مهدیخانی ادامه داد: براساس دستورالعمل های موجود در وضعیت های اضطراری تمامی امکانات و تجهیزات دستگاه های اجرایی باید در اختیار مدیریت بحران قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در پایان افزود: در این رابطه و به منظور انجام مطالعات لازم در مواقع اضطراری، سه میلیارد و 500میلیون ریال برای تعیین جانمایی مواقع بحرانی و نیز تخلیه نخاله های ساختمانی با بخش خصوصی قرارداد منعقد شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز