وزیر دادگستری در بازدید از زندان مرکزی قزوین:

مجازات های جایگزین حبس در کاهش جمعیت زندانیان موثر است

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۲:۱۳:۲۹
کد خبر: ۸۱۴۵۴۷
مجازات های جایگزین حبس در کاهش جمعیت زندانیان موثر است
وزیر دادگستری در بازدید از زندان مرکزی قزوین: مجازات های جایگزین حبس در کاهش جمعیت زندانیان موثر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری در بازدید از زندان مرکزی قزوین اظهار داشت: مجازات های جایگزین حبس در کاهش جمعیت زندانیان موثر است و در این رابطه قوانین خوبی پیش روی قضات قرار دارد.

بازدید2

آوایی گفت: کاهش جمعیت زندانیان به دنبال اجرای سیاست های حبس زدایی دراز اهداف این وزارتخانه به شمار می رود.

وی افزود: برای تحقق این مهم که از اولویت های وزارت دادگستری به شمار می رود به دنبال استفاده از ظرفیت های قانونی و تقویت برنامه های مربوط به حوزه پیشگیری هستیم.

وزیر دادگستری گفت: باید با تقویت برنامه های حوزه پیشگیری در راستای کاهش وقوع جرم، از ورود افراد جدید به زندان ها جلوگیری کنیم.

34 زندانی مالی و 59 زندانی کیفری با دستور دادستان قزوین آزاد شدند.

وزیر دادگستری در این مراسم خطاب به زندانیان آزاد شده، گفت: شما بعد از آزادی مانند سایر جوانان با مشکلات مالی، معیشتی، خانوادگی و... در جامعه مواجه خواهید شد و نباید مقابل این مشکلات و سختی ها نا امید و مایوس شوید.

آوایی افزود: بزرگترین درخواست ما از شما این است که بار دیگر شما را در زندان مشاهده نکنیم و به جای آن در کلاس های درس، محل کار و فعالیت حضور موثر داشته باشید.

وزیر دادگستری اضافه کرد: بازگشت مجدد زندانیان جرایم عمد به زندان دست قضات را برای کمک به آنها می بندد و وقتی سابقه و تکرار در جرم باشد دیگر گذشتی اعمال نخواهد شد.

وی افزود: عفو مقام معظم رهبری فرصت بسیار خوبی برای شما است تا از این فرصت برای استفاده از استعدادهای بی شمار خود در راستای اعتلای زندگی خود بهره بگیرید.

رییس کل دادگستری استان قزوین نیز در این مراسم گفت: به برکت انقلاب اسلامی و عفو مقام معظم رهبری تاکنون 500 زندانی در قزوین آزاد شده اند و حدود 700 تا 800 پرونده نیز در دست بررسی است.

حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی افزود: با بررسی این پرونده ها زمینه آزادی مشروط و تعلیق مجازات نیز فراهم می شود و تا سه ماه آینده حدود هزار نفر به برکت عفو مقام معظم رهبری آزادی خواهند شد.

در این بازدید 93زندانی قزوین که مشمول عفو مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بودند روز سه شنبه با دستور دادستان قزوین آزاد شدند.

بازدید3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز