مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین اعلام کرد؛

توسعه شهرکهای صنعتی تقاضا محور، اولویت اصلی در سال رونق تولید

۱۳۹۸/۰۱/۰۸ - ۱۴:۳۳:۴۶
کد خبر: ۸۲۸۰۷۱
توسعه شهرکهای صنعتی تقاضا محور، اولویت اصلی در سال رونق تولید
خانپور گفت: در سال رونق تولید توسعه شهرکهای صنعتی تقاضا محور موجود، ساماندهی زیرساختها، جذب حداکثری سرمایه گذار داخلی و خارجی و حفظ وضع موجود صنایع کوچک فعال از اولویت های کاری مهم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حمیدرضا خانپور  مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین با اعلام این مطلب اظهار کرد: رشد بیش از دو برابری واگذاری زمین به متقاضیان ساخت واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی در شهرک‌های صنعتی در سال گذشته نسبت به سال 1396 ، نشان از رونق تولید و اشتیاق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در استان صنعتی قزوین است.

وی تصریح کرد: با توجه به استقبال بی‌سابقه سرمایه‌ گذاران از شهرکهای صنعتی تقاضا محور توسعه این شهرکها در دستور کار قرار دارد بطور مثال در ابتدای امسال طرح توسعه شهرک صنعتی کاسپین با اجرای طراحی و آماده سازی به میزان  70 هکتار کار واگذاری اراضی به متقاضیان سرمایه گذاری آغاز خواهد شد. و در آینده نزدیک 300 هکتار طرح توسعه دیگر به این مجموعه  اضافه خواهد شد که این شهرک صنعتی برتر کشور به شهرک 1000 هکتاری در تبدیل می شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان از حمایتهای بیشتر این شرکت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاههای داخلی و خارجی در سالجاری با هدف حمایت از کالای ایرانی ، کمک به رونق تولید، بویژه در بخش صنایع کوچک و متوسط و انتقال تجارب بین تولیدکنندگان و همچنین شناسایی بازارهای داخلی و خارجی خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته، 181 واحد تولیدی در 37 نمایشگاه داخلی و خارجی اعزام شده که به شرکت کنندگان یارانه های حمایتی پرداخت شده است.

خانپور همچنین توسعه و تکمیل زیرساختها و پروژه های زیربنایی در شهرکها و نواحی صنعتی را از اولویتهای دیگر عنوان کرد و اظهار داشت: در سال گذشته بیش از30 پروژه عمرانی زیربنایی با اعتباری بالغ بر 285 میلیارد ریال در تعدادی از شهرکها و نواحی صنعتی تابعه  استان با  پیشرفت صد درصدی و مابقی با پیشرفت بالای 50 درصد در حال اجرا می باشد که طبق برنامه عملیاتی در سالجاری بیش از 40 پروژه با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

وی در پایان از سرمایه گذاران عزیز کشور درخواست کرد تا با بازدید میدانی از شهرکها و نواحی صنعتی و زیر ساخت های مناسب سرمایه گذاری با اشتیاق به سمت رونق تولید کشور بشتابند.

 

نظر شما