استاندار قزوین:

مردم، هشدارها را جدی بگیرند

۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۲:۲۵:۳۸
کد خبر: ۸۲۸۷۸۶
مردم، هشدارها را جدی بگیرند
زاهدی گفت: دستگاه های استان در آماده باش کامل باشند و مردم، هشدارها را جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیران دستگاههای استان در سالن جلسات باقرالعلوم استانداری برگزار شد؛ گفت: بر اساس نقشه های  هواشناسی و با توجه به میزان بارندگی های موجود و شدت بارندگی ها، می توان گفت این،بارندگی ها در نوع خود بی سابقه است و به عنوان یک مساله بسیار مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

زاهدی در این جلسه بیان کرد: نکته مهم، همکاری مردم است که هم در پیشگیری و کاهش خسارات بسیار مهم است. مردم حتما به هشدارهایی که رسانه های رسمی و معتبر می دهند، توجه کرده و به شایعات توجه نکنند که اطلاعات غلطی را به مردم می دهند. همچنین در صورت نیاز، در اسکان آسیب دیدگان همکاری کرده و در حوادث احتمالی پیش رو، همبستگی لازم را داشته و یار دولت باشند.

وی گفت: بارندگی ها روزهای جاری عمدتا در استانهای غربی کشور است اما حجم آب اگر طبق پیش بینی ها محقق شود مشکلات زیادی را بوجود می آورد و طبیعتا برخی از مصوبات جلسات اخیر در روزهای دوشنبه و سه شنبه، نتیجه می دهد و اقدامات دستگاهها برای مقابله با سیل احتمالی، نمایان خواهد شد.

استاندار قزوین اظهار کرد: از این شرایطی که از ابتدای سال بوجود آمده باید برای جبران مافات استفاد کرد و اشتباهات گذشته را رفع کرد و دیگر تکرار نکنیم. دخالتهایی که بصورت غیر کارشناسی در طول سالهای مدیریت مدیران در سراسر کشور وجود داشته، امروز به ویژه در استانهای گلستان و مازندران نمایان است.

زاهدی عنوان کرد: مصوبات ما احکام دایم و غیر دایمی دارد که باید ادامه داشته باشد تا مشکلات استان برطرف شود. در ادامه اقدامات انجام شده، باید بازگشایی و لایروبی کل راهها و کانالها ظرف امروز هم ادامه داشته باشد تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

وی افزود: با پیگیری فرمانداران، حتما باید مراکز مسکونی و تجاری  تخلیه و تعطیل شوند که اگر مردم به زحمت بیفتند بهتر از این است که دچار حادثه شده و آسیب ببینند.

استاندر قزوین تصریح کرد: اقدامات لازم جهت انحراف آب مسیل ها و آبراههایی که سابقه سیل دارند انجام شود ضمن اینکه تیمهای کارشناسی این اقدامات را بررسی نمایند و این امر باید باید در احکام دایمی پیگیری شود.

زاهدی در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث خسارت کشاورزی، دولت پیش بینی هایی انجام داده اما اگردستگاهها مجبور شوند کانال های آب را به روی زمینهای زراعی بازگشایی بازگشایی کنند، نگران خسارت نباشند.

استاندار ادامه داد: عوامل خدمات رسان در تمام اماکنی که مردم مستقر می شوند، حتما حضور داشته و از حضور مردم در نقاط حادثه خیز جلوگیری نمایند. همچنین همه اماکنی که برای اسکان اضطراری مسافرین در نظر گرفته شده شناسایی شود. کلیه نیروها اعم از مدیران و همکاران، همه در حوزه مسوولیت خود حضور داشته و دستگاههای خدمات رسان در آمادگی کامل باشند.

وی گفت: همه تجهیزات و ماشین آلات سایر دستگاهها باید در اختیار ستاد قرار گیرد و در صورت لزوم نیز از بخش خصوصی استفاده شود.

همچنین بیمارستانها و اورژانس در آمادگی لازم باشند و مستندسازی از تمام جلسات درست انجام شود تا در آینده بتوانیم از این مستندات استفاده کرده و از مشکلات در آینده جلوگیری شود.

زاهدی با اشاره به حضور مردم در مراکز تفریحی و دامنه طبیعت اضافه کرد: روز سیزده فروردین، هشدارهای لازم جهت عدم حضور مردم در مسیلها و حاشیه رودخانه ها داده شود و ساخت و سازهای غیرمجاز در بحث انسانی تخلیه شود اما برای آینده باید تمهیدات درستی اندیشیده شود تا مسیل ها آزاد شود. همچنین پل ها که در اختیار نیروی مهندسی ارتش هستند در آماده باش کامل باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز