مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین:

طرح نوروزی هلال احمر قزوین با ۱۳۵ عملیات پایان یافت

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۳:۲۱:۲۴
کد خبر: ۸۳۱۰۱۰
طرح نوروزی هلال احمر قزوین با ۱۳۵ عملیات پایان یافت
آصفی گفت: طرح امداد نوروزی جمعیت هلال احمر استان قزوین با 135 عملیات امدادی پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین  اظهار کرد: در اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر قزوین، نجاتگران این جمعیت با حضور در 135 عملیات امدادی به چهل و نه هزار و 734حادثه دیده خدمات امدادی ارائه دادند که در عملیات های انجام شده، 609 نیروی عملیاتی ضمن ارائه خدمات امدادی به حادثه دیدگان 78 نفر از مصدومان را به مراکز درمانی منتقل و 22 نفر را درمان سرپایی کردند.

وی با بیان اینکه از آغاز طرح امداد و نجات نوروزی 218 تیم عملیاتی حضور داشتند، افزود: در این مدت در مجموع 28 مورد عملیات رهاسازی توسط نیروی های امدادی صورت گرفته و 169 نفر نیز از خدمات اسکان اضطراری هلال احمر بهره مند شده اند.

آصفی عنوان کرد: نجاتگران هلال احمر قزوین با حضور شبانه روزی در ۱۶ پایگاه ثابت و ۱۰ پایگاه موقت و یک پایگاه کوهستانی با تجهیزات کامل در اجرای طرح امداد نوروزی در خدمت مردم بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اضافه کرد: در این مدت،  به دلیل وقوع سیل دربرخی از استانها کشور، 2 تیم جستجو و نجات آنست  و 52 نفر نیروی عملیاتی در قالب 10 تیم به همراه تجهیزات تیمی و انفرادی و 13 خودروی امدادی به فرماندهی معاون امداد و نجات استان به لرستان اعزام شدند. و تعداد 700 دستگاه چادر امدادی، 100 بسته غذایی 72 ساعته، 100 بسته غذایی 24ساعته، 300 بسته غذایی یک ماهه و 700 بسته غذایی 72ساعته از اقلام ارسالی جمعیت هلال احمر استان قزوین جهت سیل زدگان استانهای لرستان، کرمانشاه و گلستان بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه داد: ده هزار  902 نفر به کمپین بهبود رفتارهای ترافیکی برای کاهش تصادف و حوادث جاده ای پیوستند و بیست و چهار هزار و 778 نفر از خدمات پستهای ثابت و سیار  این جمعیت استفاده کردند.

آصفی بیان کرد: بیش از 41 هزار بسته آموزشی و فرهنگی شامل سی دی، بروشور و نقشه بین مراجعان توزیع شد و چهار هزار و 14 نفر از فضای دوستدار کودک جمعیت هلال احمر استفاده کردند.

وی اضافه کرد: ده هزار و 181 نفر از خدمات ایستگاه های سلامت و ایمنی برپا  شده، بهره مند شدند و 432 نفر نیز خدمات خیمه نماز هلال احمر استان قزوین را دریافت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین به توزیع چهار هزار و 600 بسته علمی-آموزشی به دو هزار و 835 نفر در قالب طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی توسط معاونت آموزش و پژوهش این جمعیت اشاره کرد و افزود: معاونت داوطلبان این جمعیت نیز 1800 سبد غذایی در طرح فرشتگان رحمت بین نیازمندان توزیع کرد و در طرح نیابت نیز 120 نفر از سالمندان مورد تکریم قرار گرفتند و 800 نفر از نیازمندان از کمک نقدی معیشتی بهره بردند و بیش از پانصد و پنجاه میلیون ریال کمک های مردمی نقدی و غیر نقدی توسط این جمعیت جهت مردم سیل زده جمع آوری شد.

هلال احمر2

نظر شما