شوک به ورزش ایران و قزوین

کاراته از المپیک و بازی‌های آسیایی حذف شد!

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۳:۱۲:۴۴
کد خبر: ۸۳۴۸۶۳
کاراته از المپیک و بازی‌های آسیایی حذف شد!
رشته ورزشی کاراته بعد از حذف از المپیک، این بار از بازی های آسیایی نیز حذف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در حالی که اهالی کاراته در یکی دو سال اخیر با اضافه شدن این رشته به المپیک 2020 خوشحال بودند و تصور می کردند این اتفاق پیشرفت کاراته را به همراه خواهد داشت، چندی پیش IOC از غیبت این رشته در المپیک 2024 خبر داد.

در واقع کاراته فقط در یک دوره المپیک 2020 آن هم به خاطر میزبانی ژاپن و به پیشنهاد این کشور حضور خواهد داشت.

در حالی که هنوز جامعه کاراته به تغییر این تصمیم امیدوار هستند و از احتمال بازگشت کاراته سخن می گویند، اتفاق بدتری هم رخ داد.

ستاد برگزاری بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو چین لیست ابتدایی رشته‌ های حاضر در این رقابت‌ها را منتشر کرد که در میان آن‌ها نامی از کاراته به چشم نمی‌خورد.

تقریبا تمامی رشته های اصلی و مدال آور ایران مثل دوره های قبلی در بازی های آسیایی دوره بعدی حاضر خواهند بود، اما از کاراته خبری نیست.

حذف کاراته از بازی های آسیایی 2022 رسمی شده و به نظر می رسد دلیل اصلی آن هم حذف این رشته از المپیک 2024 باشد.

با این وضعیت کاراته که در دوره های اخیر جزو رشته های مدال آور ایران در بازی های آسیایی بوده و همواره چند مدال طلا، نقره و برنز به ارمغان آورده، در دوره بعدی حاضر نیست؛ اتفاقی که برای ورزش ایران ناگوار است و شاید باعث سقوط ایران در دوره بعدی بازی های آسیایی شود.

در بازی های آسیایی 2018 اندونزی برای اولین بار بهمن عسگری استان قزوین را در این بازی ها به مدال طلا رساند.

عسگری در حالی بر سکوی قهرمانی دسته 75کیلوگرم کاراته بازی های آسیایی اندونزی قرار گرفت که حتی یک امتیاز به حریفان نداد و شانس اصلی ایران برای کسب مدال در المپیک 2020 نیز محسوب می شود.

هم اکنون نیز بهمن عسگری، علی اصغر آسیابری، مجید حسن نیا و امیررضا میرزایی در اردوی تیم ملی کاراته ایران حاضر هستند و برای شرکت در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا آماده می شوند.

با توجه به درخشش ملی پوشان کاراته استان قزوین همه منتظر حضور تعداد بیشتری از استان قزوین در بازی های آسیایی هانگژو بودند که حذف کاراته از این بازی ها پس از حذف از المپیک 2024 شوک بزرگی بر ورزش استان قزوین است که با این حال باید همه با هم دست در دست هم دهیم تا با حضور ورزشکاری از استان قزوین به همراه تیم ملی کاراته در المپیک 2020 و کسب مدال ارزشمند طلا شاهد قرار گرفتن استان قزوین بر سکوی قهرمانی المپیک باشیم.

 

نظر شما