قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر خبر داد:

تحویل یک میلیون واحد مسکن مهر از سوی دولت

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۴:۱۸:۳۳
کد خبر: ۷۸۹۸۳۶
تحویل یک میلیون واحد مسکن مهر از سوی دولت
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: از مجموع کل واحدهای مسکن مهر در کشور یک میلیون و 90 هزار مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تحویل شد که این مساله با کمک استان‌ها و دستگاه‌های خدمت رسان بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد اصغری مهرآبادی امروز در جلسه شورای مسکن استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت پروژه مسکن مهر استان قم اظهار کرد: این استان در زمینه تکمیل پروژه مسکن مهر جزو استان‌های پیش رو بود و از 43 هزار واحد مسکن مهر در قم کمتر از زیر هزار واحد تکمیل نشده که حدود 300 واحد از این واحدها در دست احداث و پرونده‌های مابقی واحدها در دستگاه قضایی است، پرونده‌های پروژه مسکن مهر خارج از نوبت در دادگاه رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم که واحدهای نیمه تمام مسکن مهر در استان قم تا دهه فجر و نهایتا پایان سال جاری تکمیل شوند تا بتوانیم جشن پایان پروژه مسکن مهر را در قم بگیریم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: در هر پروژه بزرگی وجود مشکلات طبیعی است، ساخت و ساز مسکن مهر در منطقه پردیسان از کیفیت بالایی برخوردار است، رئیس جمهور بر تکمیل پروژه مسکن مهر تاکید دارد و وزیر راه زمان تکمیل این پروژه را سال 98 اعلام کرده است.

مهرآبادی وظیفه دستگاه‌های متولی را براساس قانون، تامین خدمات برای واحدهای مسکونی دانست و تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی کمک‌های زیادی را به دستگاه‌های خدمت رسان برای تامین خدمات زیرساختی در پروژه‌های مسکن مهر داشته، البته این مساله وظیفه قانونی وزارت راه و شهرسازی نبوده است.

وی ادامه داد: از ظرفیت استان‌ها و استانداری‌ها برای تکمیل پروژه‌های باقی مانده مسکن مهر در کشور استفاده می‌کنیم، از یک میلیون و 720 هزار واحد مسکن مهر در کشور یک میلیون و 90 هزار مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تحویل شد که این مساله با کمک استان‌ها و دستگاه‌های خدمت رسان بود، اما در زمینه اطلاع رسانی در این خصوص موفق نبودیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: وزیر نیرو به دنبال گرفتن چهار هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار است تا امکان تکمیل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در مناطق مختلف کشور مهیا شود، احداث تصفیه خانه فاضلاب برای ایجاد یک منبع پایدار آب ضروری است.

مهرآبادی عملکرد استان قم در زمینه فروش اقساطی مسکن مهر را خوب دانست و تصریح کرد: از محل این فروش اقساطی در کشور تاکنون 20 هزار میلیارد تومان دریافتی داشتیم و از طریق منابع حاصل شده از فروش اقساطی توانستیم که سقف تسهیلات مسکن مهر را در کشور افزایش بدهیم، بالا بردن دوباره سقف این تسهیلات در حوزه اختیار شورای پول و اعتبار است.

وی ادامه داد: بحث افزایش زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن مهر را پیگیری می‌کنیم تا مردم اقساط کمتری را هر ماه بابت این پروژه به بانک‌ها بدهند و کمتر به آن‌ها فشار بیاید.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر خاطرنشان کرد: رایزنی با کمیته امداد داشتیم تا واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی را در کشور به مددجویان این نهاد واگذار کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز