مراسم بزرگداشت آیت الله فقیه سبزواری در قم برگزار می شود

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۰۸:۰۲:۲۱
کد خبر: ۹۲۶۱۳۵
مراسم بزرگداشت آیت الله فقیه سبزواری در قم برگزار می شود
مراسم بزرگداشت دومین سالگرد درگذشت مرحوم آیت الله فقیه سبزواری در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم ، مراسم بزرگداشت دومین سالگرد درگذشت مرحوم  آیت الله «فقیه سبزواری» و تجلیل از خدمات ۶۵ ساله ایشان (پنجشنبه ۳۰ آبان) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد رفعت قم برگزار می شود.

آیت الله حاج میرزا صادق فقیه سبزواری در سال 1311 هجری شمسی در مشهد متولد شد و پس از اتمام تحصیلات ابتدایی به تحصیل در حوزه علمیه مشهد، نجف اشرف و قم پرداخت.

این عالم برجسته از محضر اساتید و مراجع بزرگواری چون امام خمینی(ره) و آیات عظام گلپایگانی، اراکی، علامه طباطبایی، مرعشی نجفی، محقق داماد، عراقی، بروجردی، طباطبایی بروجردی بهره جست.

آیت الله سیدصادق فقیه سبزواری در طول بیش از 65 سال سکونت و تحصیل و تدریس در قم منشأ خدمات بسیاری در حوزه علمیه بود و در طول سفرهای تبلیغی، جوانان مستعد را برای ورود به کسوت روحانیت تشویق می کرد.

این عالم برجسته در طول سال های تدریس و تبلیغ،  شاگردان بسیاری را تربیت کرد و نسبت به معاش و ازدواج آنان اهتمام داشت؛ وی از جمله مبارزان انقلاب بود و در آن دوران مردم و به ویژه جوانان را با مبانی اندیشه های انقلابی امام خمینی(ره) آشنا می کرد.

امام خمینی(ره)، آیت الله سیدمحمد هادی میلانی، آیت الله العظمی گلپایگانی، آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله سیستانی، آیت الله اراکی، آیت الله بهجت، آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله مرعشی نجفی و آیت الله خویی از جمله مراجعی بودند که اجازه جامع مکتوب به آیت الله سیدصادق فقیه سبزواری داده بودند.

آیت الله حاج میرزا صادق فقیه سبزواری پس از تحمل بیش از پنج سال بیماری های مختلف و بستری در بیمارستان و منزل، روز دوشنبه (29 خرداد مصادف با 24 ماه مبارک رمضان) درسن 85 سالگی دار فانی را وداع گفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز