خبری جذاب دربارۀ ایکس باکس (XBOX)

۱۴۰۱/۰۵/۱۶ - ۰۰:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۰۹۴۴
خبری جذاب دربارۀ ایکس باکس (XBOX)
یک کیت جدید توسعه نرم‌افزار ایکس‌باکس اخیراً برای توسعه‌دهندگان عرضه شده است و حافظه بیشتری را برای دسترسی توسعه‌دهندگان برای بازی‌های سری S Xbox آزاد می‌کند و عملکرد عناوین خاص را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا، مایکروسافت به توسعه دهندگان کنسول بازی Xbox Series S این امکان را می‌دهد که کنترل بیشتری بر روی حافظه کنسول این شرکت داشته باشند. مایکروسافت برای عمل به این وعده اخیراً یک کیت جدید توسعه نرم‌افزار ایکس‌باکس جهت مصرف توسعه‌دهندگان عرضه کرده است تا حافظه بیشتری را برای دسترسی توسعه‌دهندگان برای بازی‌های سری S Xbox ایجاد کند و عملکرد عناوین خاص بازی را ارتقاء ببخشد.

پایگاه اینترنتی دِ-ورج اعلام کرد که تیم Game Dev مایکروسافت در ویدئویی که جزئیات به‌روزرسانی‌ها را توضیح می‌دهد، می‌گوید: «هم‌اکنون صدها مگابایت حافظه اضافی در دسترس توسعه‌دهندگان Xbox Series S است. این امر به توسعه دهندگان کنترل بیشتری بر حافظه می دهد که می تواند عملکرد گرافیکی را در شرایط محدود حافظه بهبود بخشد.

Xbox Series S به عنوان کنسولی با قابلیت بازی 1440p با حداکثر سرعت 120 فریم در ثانیه به بازار عرضه شد اما بسیاری از بازی‌ها تنها با کیفیت 1080p و بدون نرخ فریم بالاتر Xbox Series X قدرتمندتر قابل اجرا بودند. کنسول بزرگتر و قدرتمندتر Xbox Series X مایکروسافت با قدرت گرافیکی بسیار بیشتر 16 گیگابایت رم نیز دارد در حالی که Xbox Series S کوچکتر تنها 10 گیگابایت حافظۀ داخلی دارد به عبارت بهتر توسعه دهندگان باید با حدود 8 گیگابایت حافظه در سری S کار کنند؛ چرا که مایکروسافت حدود 2 گیگابایت از حافظۀ داخلی را برای انجام وظایف سیستم عامل مسدود می‌کند.

مایکروسافت همچنین مشکلی را حل کرده است که در آن آدرس‌های مجازی گرافیکی بسیار کندتر از آدرس‌های مجازی غیر گرافیکی تخصیص داده می‌شوند به این معنی که بازی‌های ایکس‌باکس اکنون می‌توانند از دیگر بهبودهای حافظه اخیری که مایکروسافت به ابزارهای توسعه‌دهنده ایکس‌باکس خود اضافه کرده است، بهره ببرند. تمام این موارد به این معنی است که به زودی شاهد بهبود عملکرد در برخی از بازی‌هایی هستیم که روی Xbox Series S اجرا می‌شوند.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز