درمان کامل سرطان معده در موش‌ها

۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۱۲:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۳۵۷۸
درمان کامل سرطان معده در موش‌ها
یک روش درمانی جدید برای مقابله با سرطان ارائه شد، که در آن ترکیب قطعات آنتی‌بادی با نانوذرات مهندسی شده مولکولی، سرطان معده را به طور دائم ریشه کن می‌کند.

خبرگزاری برنا؛ با همکاری شرکت آسترازنکا، پژوهشگران روش درمانی ارائه کردند که روی موش‌ها بسیار موثر بود. در این روش با کمک نانوذرات و ترکیبات مهندسی شده، محققان دارویی ساختند که سرطان معده را در موش‌ها از بین برد، بدون این که عود مجدد در آن‌ها دیده شود.

 
نتایج این تحقیق، ماحصل بیش از پنج سال همکاری بین دانشگاه کرنل، مرکز سرطان یادبود Sloan Kettering (MSKCC) و شرکت آسترازنکا است.
دکتر میشل بردبری، سرپرست این تحقیق و مدیر تصویربرداری حین عمل و استاد رادیولوژی دانشگاه کرنل می‌گوید: من قبلاً نتایج جالبی در تحقیقات حوزه سرطان دیده بودم، اما هرگز چیزی را ندیدم که تومور را از بین ببرد.
 
درمان‌های هدفمند سرطان مانند روش‌های درمانی آنتی‌بادی و نانوذرات به دلیل محدودیت‌های هر درمان، استفاده بالینی را به شدت محدود می‌کنند، اما این روش درمانی جدید که پژوهشگران آن را Cornell Prime Spots می‌نامند یا نقاط C، بهترین ویژگی‌های هر دو فناوری را با هم ترکیب کرده و یک سیستم قدرتمند مؤثر ارائه می‌دهد.
 
نانوذرات سیلیس با ابعاد ۶ نانومتر، به اندازه کافی کوچک هستند که به تومور‌ها نفوذ کنند و با خیال راحت از اندام‌هایی که به بدن تزریق می‌شوند عبور کنند.
 
دراین کار مشترک با شرکت آسترازنکا؛ محققان در جستجوی نسخه درمانی جدید و مهندسی شده از این ترکیب بودند. قطعات “سایت مهندسی شده” آسترازنکا، به طور موثری نقاط C و پروتئین HER ۲ مرتبط با سرطان معده را هدف قرار می‌دهند. این امر نانوذرات را قادر می‌سازد تا حدود پنج برابر بیشتر از آنتی‌بادی‌ها دارو‌های بیشتری داشته باشند.
 
محصول نهایی نسخه‌ای از نقاط C، مسلح به قطعات آنتی‌بادی هدفمند سرطان و یک بار بزرگ دارویی بود که همه در یک درمان کونژوگه زیر ۷ نانومتر حاوی دارو بسته‌بندی شده بودند.
 
نتایج بررسی‌ها نشان داد که استفاده از این فناوری، موش‌های مبتلا به سرطان معده که سه دوز درمانی دریافت کردند، کاملا بهبود یافتند. این درمان نه تنها بیماری را در هر موش از بین برد، بلکه پس از نزدیک به ۲۰۰ روز هیچ مدرکی مبنی بر عود تومور وجود نداشت.
این گروه تحقیقاتی یک شرکت نوپا برای کمک به بازاریابی این فناوری تأسیس کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما