ممنوعیت استفاده از تراشه‌های Micron در کشور چین

۱۴۰۲/۰۳/۰۳ - ۱۰:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۷۱۳۳
ممنوعیت استفاده از تراشه‌های Micron در کشور چین
نهاد تنظیم‌گر فضای سایبری چین خرید محصولات شرکت آمریکایی «Micron Technology« را برای اپراتورهای زیرساخت‌های حیاتی این کشور ممنوع کرد. دلیل این تصمیم شکست شرکت یاد شده در تأمین استانداردهای حفظ امنیت شبکه اعلام شده است.

خبرگزاری برنا؛ نهاد تنظیم‌گر فضای سایبری چین خرید محصولات شرکت آمریکایی Micron Technology را برای اپراتورهای زیرساخت‌های حیاتی این کشور ممنوع کرد. دلیل این تصمیم شکست شرکت یاد شده در تأمین استانداردهای حفظ امنیت شبکه اعلام شده است.

زیرساخت‌های حیاتی از نظر پکن طیف گسترده‌ای از مخابرات گرفته تا حمل‌ونقل و امور مالی را دربرمی‌گیرد. از دیدگاه دولت این کشور صنایعی مانند ارتباطات عمومی و حمل‌ونقل بسیار حیاتی هستند.

اداره فضای سایبری چین (CAC) در بیانیه‌ای اعلام کرد که بررسی‌ها نشان داده است محصولات «Micron» خطرات امنیتی جدی برای شبکه دارند که زنجیره تأمین زیرساخت اطلاعات حیاتی را با خطر مواجه می‌کند و بر امنیت ملی این کشور تأثیر می‌گذارد.

شرکت «Micron» نسبت به گفتگو با مقامات این کشور درباره این موضوع اعلام آمادگی کرد. لازم به ذکر است که مشتریان اصلی این شرکت در چین شرکت‌های لوازم الکترونیکی مصرفی مانند تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و رایانه هستند، نه تأمین‌کنندگان زیرساخت.

«Micron» تراشه‌های حافظه «DRAM» و «NAND» را تولید می‌کند و رقیب شرکت‌های سامسونگ و اسکای هینکس از کره‌جنوبی و همچنین توشیبای ژاپن محسوب می‌شود.

کریستوفر میلر، استاد دانشگاه تافتس و نویسنده کتاب «جنگ تراشه‌ها: مبارزه برای حیاتی‌ترین فناوری جهان» همزمانی بیانیه اداره فضای سایبری چین و نشست سران گروه هفت در ژاپن را حائز اهمیت می‌داند.

«Micron» حدود ۱۰٪ از درآمد خود را از چین به دست می‌آورد و ممکن است این تصمیم بر فروش محصولات آن به مشتریان غیر چینی نیز تأثیر بگذارد. به گفته تحلیلگران، مشتری بخش عمده محصولاتی که از «Micron» به چین وارد می‌شود، شرکت‌های غیر چینی هستند که از این محصولات در تولیدات خود در این کشور استفاده می‌کنند.

پکن در سپتامبر ۲۰۲۱ قوانینی با هدف حفاظت از زیرساخت‌های اطلاعاتی حیاتی وضع کرد که اپراتورهای خود را ملزم به رعایت الزامات سخت‌گیرانه در زمینه‌هایی مانند امنیت داده‌ها می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز