با هدف کاهش بیماری ها غیرواگیر صورت گرفت:

اجرای طرح بسیج ملی تغذیه سالم در بندرعباس

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۱۲:۰۰:۱۹
کد خبر: ۶۵۴۵۸۸
کمیته درون بخشی و بین بخشی تغذیه، به منظور هم اندیشی و برنامه ریزی با حضور مسئولین واحدهای ستادی و شرکت ها در راستای اجرای طرح بسیج ملی تغذیه در دفتر مدیریت مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،مهندس مسعود دادرس، مسئول ستاد کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: بسیج ملی تغذیه از 15 الی30 دی ماه با هدف فرهنگ سازی و اصلاح الگوی  تغذیه جامعه و کاهش شیوع عوامل خطر تغذیه ای بیماری های غیر واگیر از جمله کاهش مصرف قند، نمک و چربی، افزایش مصرف میوه و سبزی و حبوبات و پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی و ضرورت تداوم و استمرار بسیج آموزش همگانی تغذیه صحیح با شعار "پیشگیری و کنترل چاقی با تغذیه سالم" در شهرستان بندرعباس اجرا می گردد.

وی افزود: در این طرح، مراکز خدمات جامع سلامت با حضور بیش از 12 کارشناس تغذیه در سراسر بندرعباس آماده خدمات مشاوره رایگان به عموم مردم هستند.

راضیه جعفری، کارشناس برنامه بهبود تغذیه مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس بیان کرد: در مراکز سلامت جامعه، مهدهای کودک و مدارس، جشنواره غذای سالم و برپایی ایستگاه سلامت در اماکن پر رفت و آمد و همچنین همایش پیاده روی به همت و مشارکت مسئولین شرکت های برون سپاری شده در طرح تحول نظام سلامت با همکاری کارشناسان تغذیه برگزار می گردد.

جعفری تصریح کرد: جلسات آموزشی نیز در مدارس برای مربیان، اولیاء و دانش آموزان و همچنین ادارات تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت در سطح شهرستان بندرعباس جهت عموم مردم برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز