به منظور آشنایی با اصول علمی حفاظت تنفسی در محیط کار در قشم برگزار شد:

کارگاه آموزشی حفاظت تنفسی در محیط کار ویژه کارشناسان HSEصنایع شهرستان قشم

۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۰۹:۳۸:۱۰
کد خبر: ۶۸۴۰۰۴
کارگاه آموزشی حفاظت تنفسی در محیط کار به منظور آشنایی با اصول علمی حفاظت تنفسی در محیط کار ویژه کارشناسان HSEصنایع شهرستان قشم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان دکتر بهزادی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم ضمن اعلام این خبر افزود: کارگاه آموزشی اصول علمی حفاظت تنفسی در محیط کار با مشارکت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم و معاونت فرهنگی، اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم و با حضور کارشناسان HSE صنایع شهرستان قشم به منظور آشنایی با اصول علمی حفاظت تنفسی در محیط کار در سالن آموزش شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم برگزار شد.

دکتر بهزادی ادامه داد: مشکلات تنفسی موجود در محیط های کاری با توجه به مواجهه کارگران و شاغلین با عوامل زیان آور  محیط کار و اهمیت توجه به پیشگیری از آنها و همچنین مسائل و مشکلات فعلی موجود در رابطه با انتخاب و استفاده ماسک های تنفسی نیازمند اجرای یک برنامه مناسب جهت حفظ سلامت کارگران از بیماری های ریوی شغلی محیط کار می باشد.

وی ابراز کرد: در همین راستا یکی از  برنامه های ابلاغی کشوری مرکز سلامت محیط و کار، برنامه حفاظت تنفسی در محیط کار می باشد که با هدف انتخاب صحیح و آگاهانه لوازم حفاظت فردی دستگاه تنفسی به اجرا در می آید.

دکتر زرنگ، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم در ابتدای این کارگاه ضمن اشاره به میزان هزینه های مستقیم و غیر مستقیم بیماری های شغلی به خصوص بیماری های ناشی از آلاینده های تنفسی که علاوه بر بیماری های ریوی، زمینه ساز بروز بیماری های دیگری در کوتاه مدت و دراز مدت می شود، گفت: این موضوع نشان دهنده اهمیت اجرای برنامه حفاظت تنفسی در محیط کار می باشد.

در ادامه کارگاه آموزشی مذکور که با تدریس دکتر جهانگیری، عضو هیئت علمی دانشگاه علم پزشکی شیراز برگزار شد، عوامل شیمیایی محیط کار و اهمیت ارزشیابی عوامل زیان آور محیط کار، شناسایی دقیق آلاینده ها و مقایسه با حدود مجاز و اقدام پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از بروز بیماری های ریوی شغلی در محیط کار، اهمیت ارزشیابی های پزشکی قبل از انتخاب تجهیزات حفاظت تنفسی، اهمیت اندازه و سایز ماسک های تنفسی، انواع ماسک های تنفسی استاندارد، راندمان، ساختار و عملکرد آنها، اجزای برنامه حفاظت تنفسی و استانداردهای ماسک های تنفسی به صورت کامل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز