همزمان با ۵۹ دانشگاه و دانشکده کشور توسط وزیر بهداشت و بصورت ویدئو کنفرانس صورت گرفت؛

مرکز جامع خدمات بیماران خاص هرمزگان افتتاح شد

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۰۷:۳۸:۰۴
کد خبر: ۷۷۵۱۸۶
مرکز جامع خدمات بیماران خاص هرمزگان همزمان با 83 مرکز در 59 دانشگاه و دانشکده کشور توسط وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به طور همزمان و از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ وسط وزیر بهداشت و بصورت ویدئو کنفرانس 83 مرکز جامع خدمات بیماران خاص در راستای کمک به بیماران خاص و ارائه مراقبت های درمانی و پیشگیری از عوارض بیماری، بطور همزمان در 59 دانشگاه و دانشکده کشور به بهره برداری رسید.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح همزمان شبکه مراکز جامع خدمات بیماران خاص گفت: امروز از ٨٣ مرکز جامع خدمات بیماران خاص در ٥٩ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در سراسر کشور بهره برداری می شود، این مراکز ویژه بیماران خاص بوده و به صورت شبکه، خدماتی را به مبتلایان ارائه خواهد داد.

معاون درمان وزارت بهداشت در این مراسم با اشاره به آمار بیماران خاص در کشور گفت: حدود 32 هزار بیمار دیالیزی، 10 هزار و 300 بیمار هموفیلی، 63 هزار بیمار MS و حدود 19 هزار و 250 بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد که شامل تالاسمی متوسط و نوع شدید است و دانشگاه های علوم پزشکی هرمزگان با یک هزار و 947 بیمار، زاهدان یک هزار و 937 بیمار و مازندان با یک هزار و 925 بیمار، بیشترین بیماران تالاسمی را تحت پوشش دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه این مراسم گفت: سه مرکز بیماران خاص در بندرعباس، میناب و قشم به بیماران خاص خدمات لازم را ارائه می دهند؛ که از امروز و با افتتاح همزمان 83 مرکز در کشور مرکز جامع خدمات بیماران خاص بندرعباس به بهره برداری رسید؛ و خدمات تجمیع شده شامل ویزیت، مشاوره، دارو، درمان، دندانپزشکی و توانبخشی در این مرکز به بیماران خاص ارائه می شود.

دکتر سید حسین داودی با اشاره به آمار مبتلایان بیماری های خاص در استان افزود: 2 هزار و 708 بیمار خاص شامل تالاسمی، هموفیلی، ام اس، دیالیزی، EB و EPS (موکوپلی ساکارید) در استان وجود دارد؛ که از این تعداد 827 بیمار بصورت شناسنامه دار از خدمات مرکز بیماران خاص ابوریحان بندرعباس استفاده می نمایند و مابقی در مراکز میناب و قشم خدمت دریافت می کنند.

دکتر داودی ابراز کرد: دندانپزشکی، داروخانه، آزمایشگاه، کلینیک MS، فیزیوتراپی و مددکاری با جدید ترین امکانات و تجهیزات پزشکی با 28 نیروی شاغل پرستار، بهیار، تکنسین آزمایشگاه، پذیرش، منشی، بیمه گری، داروخانه، مددکاری و 8 پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص به بیماران خاص در این مرکز، خدمات لازم را ارائه می دهند.

وی از ارائه خدمتی دیگر ویژه بیماران خاص که طی تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیمارستان صاحب الزمان بندرعباس به امضاء رسیده خبر داد؛ و گفت: انجام MRI جهت سنجش رسوب آهن در کبد و قلب بیماران خاص که برای هر بیمار در سال یک بار نیاز به این سنجش می باشد و فقط در تهران انجام می شد؛ هم اکنون با تلاش دانشگاه بصورت رایگان در بیمارستان صاحب الزمان بندرعباس انجام می گردد.

مهندس پویافر فرماندار شهرستان بندرعباس در حاشیه مراسم افتتاح مرکز جامع خدمات بیماران خاص بندرعباس گفت: با همکاری سازمانهای مردم نهاد و خیرین امکانات و خدمات مراکز جامع خدمات بیماران خاص را گسترش دهیم.

پویافر افزود: فرمانداری بندرعباس در کنار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مجمع خیرین سلامت و سازمانهای مردم نهاد خواهد بود؛ و با انجام هماهنگی لازم همه سعی و تلاش خود را انجام خواهد داد تا وضعیت خدمات درمانی در بندرعباس ارتقا پیدا کند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز