با حضور استاندار هرمزگان ؛

تجلیل از برگزیدگان جشنواره امتنان از کارگران و واحدهای نمونه استان

۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۱۴:۵۶:۴۶
کد خبر: ۹۹۵۷۲۳
تجلیل از برگزیدگان جشنواره امتنان از کارگران و واحدهای نمونه استان
استاندار هرمزگان در مراسمی از برگزیدگان جشنواره امتنان از کارگران و واحدهای نمونه و کارفرمای سلامت محور استان تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ، در این مراسم, "فریدون همتی" گفت: کارگران در شرایط سخت اقتصادی و تحریم ها و بحران اقتصادی ناشی از کرونا همچنان دست از تلاش بر نداشته و با حرکت جهادی و برای بهبود شرایط اقتصادی تلاشی مضاعف دارند.

وی افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی و صیانت از نیروی کار باید مد نظر باشد و بازرسان کار نظارت مستمری بر این امر داشته باشند چرا که این یک موضوع مهم است و نباید با آن عادی برخورد شود.

همتی اظهارداشت: بنگاههای اقتصادی باید با حفظ اشتغال خود به کار ادامه دهند و نباید در این شرایط نیروی کار خود را تعدیل کنند مگر اینکه که در این زمینه توجیه داشته باشند.

استاندار هرمزگان گفت: زندگی بر مدار همت و تلاش کارگران می چرخد و همه باید قدردان این زحمت کشان باشیم.

وی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مشاغل مختلف و حساسیت بر این موضوع تاکید کرد و گفت: همه باید برای قطع زنجیره کرونا تلاش کنند.

وی بیان داشت: در این شرایط سخت مدیران باید نگاه فراسازمانی داشته باشند و در همه زمینه ها باید با تجزیه و تحلیل داده ها بمنظور تصمصم گیری موثر و برنامه ریزی در همه حوزه ها به دولت و مردم کمک کنند.

استاندار هرمزگان گفت: با توجه به مهاجر پذیر بودن استان, ضرورت دارد جایگاه مناسب برای اسکان کارگران فصلی در نظر گرفته شود و در این زمینه شهرداری بندرعباس و مسکن و شهرسازی نیز اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهند. 

مدیرکل تعاون و کار هرمزگان نیز در این مراسم گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاثیر بحران آن بر روی برخی از بنگاههای اقتصادی و احتمال تعدیل نیرو, با مدیران این شرکتها جهت حفظ اشتغال وارد مذاکره شدیم.

هادی ابراهیمی با بیان اینکه بنگاه‌هایی که در زمان شیوع بیماری کرونا کسب و کارها خود را فعال نگه داشته و نیروی کارشان را حفظ کنند، از سوی دولت حمایت می شوند و در این راستا دولت بمنظور حمایت از کسب و کار و نیروی کار تمهیداتی از جمله پرداخت بیمه بیکاری، کمک هزینه معیشتی و پرداخت تسهیلات را در نظر گرفته است.

وی, کاهش زمان رسیدگی به دادخواستها , فعال کردن واحدهای مشاوره , بازرسی از کارگاهها بمنظور صیانت از نیروی کار, آموزش مداوم به کارگران و کارفرمایان,  تاسیس واحد همیار کارکنان, کاهش 33 درصدی حوادث و برگزاری مسابقات ورزشی کارگران و اعزام آنها به مسابقات ملی را از جمله اقداماتی ذکر کرد که در راستای حمایت از نیروی کار در استان صورت گرفته است.

ابراهیمی در خصوص جشنواره امتنان از کارگران, گروه کار و واحدهای تولیدی استان گفت: هر ساله بمنظور تشویق نیروهای کارگری مولد، متخصص و مبتکر و ارتقاء فرهنگ کار, این جشنواره  در دو سطح استانی و ملی برگزار می شود و امسال علاوه بر این جشنواره, اولین جشنواره امتنان از خانه های بهداشت کارگری و کارفرمای سلامت محور استان نیز برگزار شد.

در این مراسم استاندار هرمزگان از کارگر، گروه کار و واحدی نمونه و کارفرمای سلامت محور استانی با اهدای تندیس تقدیر کرد.

 

اسامی کارگرنمونه، گروه کار و واحدی نمونه استانی:

 

کارگر نمونه بخش صنعت: "آرش مظلومی" از شرکت پالایش نفت بندرعباس، 

گروه کار نمونه از بخش صنعت: 

 " امید مریدی"، "احمد رضا عباسی"و "اکبر نساجی" شرکت تولید روی بندرعباس ساخت دستگاه فیدر سنگ شکن، 

واحد نمونه : شرکت بندرعباس آریا به مدیر عاملی "مهندس صادقی فر"

 

برگزیدگان اولین جشنواره امتنان از خانه های بهداشت کارگری و کارفرمای سلامت محور استانی:

شرکت هرمز پودر "مهندس محمد کاظم خانی" کارفرمای سلامت محور استانی

شرکت فولاد هرمزگان "مهندس ارزانی" کارفرمای سلامت محور استانی

شرکت بناگستر کرانه هرمز  "مهندس سپهری خانه بهداشت کارگری برتر 

شرکت تولید روی بندرعباس  "آقای حقیقی" خانه بهداشت کارگری برتر

 

نظر شما