امام جمعه همدان: بیان حقایق و دفاع قاطعانه، مستدل و منطقی را در جامعه وظیفه تک تک مومنان دانست

۱۴۰۱/۰۹/۱۸ - ۱۴:۰۵:۳۸
کد خبر: ۱۴۰۸۷۲۴
امام جمعه همدان: بیان حقایق و دفاع قاطعانه، مستدل و منطقی را در جامعه وظیفه تک تک مومنان دانست
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان در خطبه های نماز جمعه همدان گفت: بیان حقایق و دفاع قاطعانه، مستدل و منطقی را در جامعه وظیفه تک تک مومنان دانست.

گزارش خبرگزاری برنا از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی امام جمعه همدان در خطبه های این هفته همدان افزود: عده ای در تلاش هستند، دین را از تدبیر جامعه کنار گذاشته و امامت را از عرصه سیاسی و اجتماعی جامعه حذف کنند.

 

وی با اشاره به تاکید حضرت فاطمه زهرا(س) بر حضور در جامعه و تصمیم گیری های سیاسی ادامه داد: داشتن قاطعیت و نترسیدن از بیان حقایق از ویژگی های آن حضرت بود که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت الله شعبانی موثقی تاکید کرد: حضرت فاطمه(س) در بسیاری از موقعیت ها که عده ای بنابر مصالح و منافع شخصی خود سکوت را ترجیح می دادند، از حق امام علی (ع) دفاع کردند.

 

وی بیان حقایق و دفاع قاطعانه، مستدل و منطقی را در جامعه وظیفه تک تک مومنان دانست.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با اشاره به اغتشاشات ماههای اخیر گفت: این درگیری ها چه آورده ای برای مردم و جامعه داشت؟ چه مضرات اقتصادی نصیب کشور کرد؟ آیا امنیت جامعه را تقویت کرد؟ آیا مطالبات به حق مردم را به حاشیه نبرد؟

 

وی تصریح کرد: در اغتشاشات نه تنها مسائل جامعه حل نمی شود بلکه مشکلات بیشتری به خصوص در جنبه اقتصادی برای مردم به وجود می آید.

 

آیت الله شعبانی موثقی گفت: ضرورت دارد نخبگان و فرهیختگان جامعه بررسی دقیق کنند که ایجاد فضای ناامنی چه خطراتی و زیان هایی برای مردم در پی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه شرایط ۲ ماه اخیر نشان داد که اکثر جامعه در رعایت هنجارها تقید دارد، افزود: خواست توده مردم توجه به هنجارهای اجتماعی و پرهیز از نابهنجاری ها است.

 

خطیب نماز جمعه همدان یادآور شد: رعایت تقوی یعنی مراقبت از حاکمیت دینی اما برخی می خواهند بین سیاست و دین تفکیک قائل شوند.

نظر شما