تقی زاده:

کرونا۸ هزار میلیارد به وزارت ورزش و جوانان خسارت وارد کرده است/ورزش ابزاری مهم برای وحدت و افزایش غرور ملی است

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۲۱:۲۹:۳۸
کد خبر: ۱۰۸۰۹۰۷
کرونا۸ هزار میلیارد به وزارت ورزش و جوانان خسارت وارد کرده است/ورزش ابزاری مهم برای وحدت و افزایش غرور ملی است
معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه کرونا حداقل 8 هزار میلیارد تومان به وزارتخانه خسارت وارد شده و ۲۸ هزار باشگاه ورزشی را در شرایط سختی قرار داده اظهار داشت : برای رفع مشکلات وام‌هایی با بهره کم در نظر گرفته شده است تا بخشی از خسارت اسیب دیدگان به کرونا جبران شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تقی‌زاده امروز در حاشیه سفر یک روزه‌اش به نیشابور ضمن تشکر از نمایندگان مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز جامعه ما نیازمند نشاط، امید و سرزندگی است و کارکرد اصلی ورزش هم افزایش نشاط، شادابی و ایجاد انگیزه در جامعه است.

معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: با عنایت به اینکه در هفته‌ وحدت قرار داریم و باید از فرمایشات پیامبر رحمت(ص) استفاده کنیم که می‌فرمایند «نِعمَتانِ مَجهول‍َتان، الصِحَتُ والاَمان» بدین معنا که دو نعمت ناشناخته، سلامتی و امنیت است که ورزش در هر دو می‌تواند نقش ایفا کند.

وی با بیان اینکه ورزش ابزاری مهم برای وحدت و افزایش غرور ملی است تا بتوانیم نقش مهمی در سلامت جامعه و مردم به‌ویژه در این شرایط سخت کرونایی داشته باشیم، تصریح کرد: مردم باید کرونا و ورزش را جدی بگیرند و زمانی را در طول روز به ورزش کردن اختصاص دهند.

تقی‌زاده با تاکید بر اینکه پیش از سفر به نیشابور جلسه‌ای را با هاجر چنارانی نماینده مردم این شهرستان داشتیم، عنوان کرد: با توجه به صحبت‌هایی که مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور داشتند، قرار بر این شد برای مجموعه انقلاب طرحی در نظر گرفته شود و حتما بر مبنای cpn که تعریف می‌کنند، تأسیسات مجموعه سریع به اتمام برسد.

معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان در خصوص پیست تارتان مجموعه ورزشی انقلاب نیشابور گفت: درباره تارتان با خانم چنارانی صحبت کردیم که اگر پیمانکاری که مدنظر وی و در قالب کار مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است، معرفی شود تا زمانی که سرما وارد حریم این شهر نشده است به اتمام برسد و ساخت این پروژه شروع شود.

 

او در رابطه با اختصاص فضایی برای جوانان، خطاب به فرماندار نیشابور عنوان کرد که ساختمان جوانان احداث می‌شود و برای این مهم بخش یک هکتاری به باغ جوانان اختصاص خواهد یافت که هر جوانی ازدواج می‌کند برنامه‌های ویژه خود را بتواند در آن باغ برگزار کند.

 

معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان اقدام اختصاص باغ را کاری ماندگار و کم‌نظیر در کشور خواند و بیان کرد: آقای فتاحی، قهرمانی استان را در یک یا دو بخش بدهند به مجموعه نیشابور که بتواند قطب قهرمانی رشته‌های ورزشی مدنظر باشد که اگر امکاناتی برای استان در قالب قهرمانی ایجاد شود به نیشابور اختصاص یابد.

 

او در ادامه از تبیین آیین‌نامه‌های اجرایی تا 6 ماه اینده در بخش های قهرمانی وحرفه‌ای، همگانی و جوانان خبرداد و گفت: یکی از این موارد این است که از این به بعد اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها و به طبع آن وزارت ورزش و جوانان، به تمام ورزش‌های ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط نظارت خواهد کرد، رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی ورزش در کشور و به‌دنبال او آقای وزیر دبیر همان شورا و متناظرین آن‌ها در استان‌ها و استانداران به‌عنوان رئیس شورای عالی ورزش و فرمانداران در شهرستان‌ها دبیر و رئیس اداره ورزش و جوانان هستند.

 

تقی‌زاده در رابطه با دغدغه نمایندگان در مورد لایحه‌ نظام جوامع باشگاه‌داری اظهار کرد: جمع‌بندی‌های خوبی صورت گرفته که طی دو هفته‌ دیگر از طریق دولت بررسی می‌شود و به مجلس ارائه کنیم، اگر این اتفاق بیفتد و مصوبه ما از طریق مجلس مصوب شود، تحولی شگرف در ورزش کشور به‌وجود می‌آید و مقدمات ورود بخش خصوصی به بخش ورزش ایجاد می‌شود، اغلب باشگاه‌داران می‌توانند نقش ویژه‌ای در ورزش کشور ایفا کنند.

معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: کرونا حداقل 8 هزار میلیارد تومان به وزارتخانه خسارت وارد شده که از این باب ۲۸ هزار باشگاه ورزشی در شرایط سختی قرار گرفتند که وام‌هایی با بهره کم در نظر گرفته شده است.

 

 

 

نظر شما