محمد نیک‌سیرت در گفت‌وگو با برنا

درباره مربیان خارجی نباید زود قضاوت کرد/ دور بودن از تکنولوژی یعنی دور بودن از فوتبال روز

۱۴۰۱/۰۵/۱۳ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۳۵۹۶۴۸
درباره مربیان خارجی نباید زود قضاوت کرد/ دور بودن از تکنولوژی یعنی دور بودن از فوتبال روز
پیشکسوت فوتبال درباره حضور مربیان خارجی، وجود VAR و شرایط استقلال به صحبت پرداخت.

محمد نیک‌سیرت، پیشکسوت باشگاه استقلال تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص شرایط خود اظهار داشت: در حال حاضر جایی مشغول نیستم اما به زودی فعالیتم را دوباره آغاز خواهم کرد. فعلا کنار فتحی‌ها تمرین می‌کنم و افتخار می‌کنم که عضو باشگاه فتح سپاه بودم و قهرمان امیدها و باشگاه‌های کشور شدیم. خودم مدرک B دارم و در انتظار گذراندن کلاس‌های سطح A هستم.

وی درباره حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران گفت: مربی خارجی اگر رزومه خوبی داشته باشد قطعا می‌توانیم به او اطمینان کنیم. می‌توانم از کی‌روش در این زمینه نام ببرم. اما مربیان داخلی در سال های اخیر خود را به خوبی اثبات کرده‌اند. نفراتی چون مجیدی، گل‌محمدی، تارتار یا حسینی. همه نشان دادند با اعتماد و استفاده صحیح می‌توان از توانایی‌های آن‌ها استفاده کرد. البته در حال حاضر زود است که بخواهیم در خصوص مربیان خارجی جدید اظهار نظر کرد. باید بازی‌ها آغاز شود و ببینیم دستپخت‌های آن‌ها در زمین چه عملکردی خواند داشت.

پیشکسوت آبی‌پوشان درباره وضعیت این تیم افزود: امیدوارم استقلال امسال هم مثل سال گذشته شرایط خوبی داشته باشد اما تیم‌های قوی خوب زیادی داریم. امیدوارم نتایج امسال هم مثل پارسال خوب باشد. آیا حضور تفکرات جدید و نیاز به زمان ممکن است باعث از دست رفتن امتیازات شود؟ این احتمال وجود دارد. باید کنار مربی خارجی یک مربی داخلی کاربلد حضور پیدا کند و مشاوره‌های خوب به سرمربی داده شود.

آیا حضور حیدری در کادر ساپینتو اتفاقی خوب است؟ پاسخ نیک‌سیرت اینگونه بود: خسرو حیدری بازیکن بسیار بزرگ و خوبی بوده اما فکر می‌کنم از او باتجربه‌تر هم در استقلال حضور داشته‌اند و می‌شد از نفرات دیگری هم استفاده کرد. اوضاع بازیکنان؟ شرایط خوبی دارند. به نظرم با توجه به اینکه مشکلات مالی فعلا در استقلال وجود ندارد از آن‌ها انتظار می‌رود نمایش‌های خوبی داشته باشند.

نیک‌سیرت درباره مدعیان لیگ گفت: استقلال و پرسپولیس همیشه مدعی هستند. فولاد، سپاهان و مس رفسنجان را مدعی می‌دانم. تیم‌های خوب زیادی در لیگ داریم. آرزوی برگزاری یک لیگ بی‌حاشیه را دارم. متاسفانه حواشی در اطراف نیمکت تیم‌ها زیاد شده و این مساله برای فوتبال خوب نیست. دائما مربیان در حال درگیری هستند که اتفاق خوبی نیست.

وی درباره حضور کمک داور ویدیویی در فوتبال عنوان کرد: امیدوارم VAR تا نیم فصل برسد زیرا به فوتبال ما کمکی شایان خواهد کرد. در حال حاضر اگر از تکنولوژی عقب بمانید از فوتبال روز هم دور می‌مانید.

خبرنگار: علی شفیعی جم

انتهای پیام//

نظر شما