اقدامات وزارت ورزش و جوانان در راستای تحقق شعار سال

۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - ۱۵:۴۹:۰۵
کد خبر: ۱۴۳۳۱۰۷
اقدامات وزارت ورزش و جوانان در راستای تحقق شعار سال
وزارت ورزش و جوانان در راستای منویات مقام معظم رهبری و به منظور تحقق شعار سال، با محوریت مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی اقدامات متعددی انجام داده است که در اولین قدم می توان به تهیه پیش نویس آئین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه ورزش و جوانان اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در راستای منویات مقام معظم رهبری و به منظور تحقق شعار سال، دستگاه های مختلف کشور وظایفی در این خصوص دارند که بر این اساس طی ابلاغی از سوی وزیر ورزش و جوانان در اردیبهشت ماه 1401، دکتر رضا نیک بخش رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی این وزارت خانه مسئول کلیه امور مرتبط با سیاستگذاری، برنامه ریزی، مدیریت راهبردی و حمایت از شرکت های دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال « تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین » شد.

در این راستا وزارت ورزش و جوانان با محوریت مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی اقدامات متعددی انجام داده است که در اولین قدم می توان به تهیه پیش نویس آئین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه ورزش و جوانان اشاره کرد.

پس از تهیه پیشنویس اولیه و جمع بندی نظرات معاونت ها و حوزه های تخصصی وزارت ورزش و جوانان، این پیش نویس جهت بررسی و تصویب توسط وزیر ورزش و جوانان به دفتر معاون اول رئیس جمهور ارسال شد تا ان شاءالله پس از تصویب در دولت، جهت اجرا به وزارت ورزش و جوانان و دستگاه های ذی ربط ابلاغ شود.

فهرست اقدامات وزارت ورزش و جوانان در راستای تحقق شعار سال به مناسبت گرامی داشت دهه فجر از سوی مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی اعلام شد که به شرح زیر است:

1. تهیه پیش نویس آیین ¬نامه حمایت از تولید دانش ‎بنیان و اشتغال ‎آفرین در حوزه ورزش و جوانان

2. راه‌اندازی داشبورد مدیریت اطلاعات اشتغال و بیکاری جوانان

3. شناسایی شرکت¬های دانش¬بنیان در حوزه ورزش و جوانان

4. معرفی شرکت¬های دانش بنیان فعال در حوزه تولید و خدمات مرتبط با ورزش و جوانان به ادارات کل استان¬ها

5. حمایت از طرح¬ها و پروژه¬های اشتغال در حیطه کسب و کارهای فناورانه جوانان

6. حمایت از طرح¬های استارتاپی با رویکرد اشتغال آفرینی جوانان

7. حمایت از طرح¬های توانمندسازی سمن¬های جوانان در حوزه کارآفرینی

8. حمایت از راه اندازی و بهره برداری از مراکز نوآوری و شتابدهی جوانان

9. حمایت از برگزاری برنامه¬های اشتغال پذیری جوانان(فرهنگسازی- مهارت آموزی)

10. حمایت از رساله¬ها و پایان نامه¬های تحصیلات تکمیلی در حوزه دانش‌بنیان، کارآفرینی و اشتغال ‎آفرین

11. پیگیری تفاهم نامه منعقد شده وزارتخانه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با موضوع همکاری های مشترک در زمینه راه اندازی شرکت¬های دانش بنیان مرتبط با حوزه ورزش و جوانان

12. در خواست مجوز ایجاد مراکز خلاقیت و نوآوری در حوزه ورزش و جوانان از دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

13. مکاتبه با معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص راه اندازی مرکز رشد و نوآوری در حوزه ورزش و جوانان

14. برنامه¬ریزی برای برگزاری رویداد نوآفرینی و کارآفرینی در حوزه دانش‌بنیان با رویکرد علوم و فناوری¬های ورزشی و اشتغال پذیری و مهارت آموزی برای جوانان

15. برگزاری کارگاه¬های دانش افزایی کارآفرینی دانش‌بنیان و فرآیند تشکیل شرکت¬های دانش‌بنیان با حضور اساتید مجرب و متخصص جهت گروه¬های هدف(هیئت¬های ورزشی، سازمان¬های مردم نهاد جوانان)

 انتهای پیام // 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز