جوادی: یکی از نگاه‌های مهم دولت‌ توجه به ارزان‌سازی ورزش است

۱۴۰۲/۰۱/۱۰ - ۱۷:۳۷:۵۷
کد خبر: ۱۴۵۴۴۱۰
جوادی: یکی از نگاه‌های مهم دولت‌ توجه به ارزان‌سازی ورزش است
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به این موضوع که یکی از نگاه‌های مهم دولت توجه به ارزان‌سازی ورزش است، افزود: در این ارتباط دولت تاکید خاصی به ارزان شدن ورزش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی جوادی گفت: تهران ویژگی خاص خود را دارد و در مدیریت آن باید شناخت دقیقی از زیست بوم و فرهنگ تهران را داشته باشیم. در همین راستا، برخی از اماکن ورزشی تهران بر مبنای قانون به بخش خصوصی واگذار شد و عدد جذب شده از سرمایه بخش خصوصی جهت تکمیل پروژه‌های ورزشی از ظرفیت ماده ۲۷ قانون الحاق، بسیار قابل ملاحظه است. مدیر کل ورزش و‌جوانان استان تهران اظهار داشت : در زمینه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در موضوع تکمیل پروژه‌های ورزشی، در سال ۱۴۰۱ مجدداً به یک رکورد دست یافتیم و بخشی از اماکن تعطیل شده ناشی از نظارت ضعیف در سال‌های گذشته در سالی که گذشت، به چرخه بهره‌برداری بازگشت، البته مکان‌هایی نیز در استان تهران وجود داشت که بیش از ۲۰ تا ۲۵ سال رها شده بود و هیچ کسی سراغ آنها نمی‌رفت و ما توانستیم در یک سال اخیر با شناسایی آنها، فضاهای ورزشی تمام اماکنی را که به‌ این صورت رها شده بودند با تعریف طرح ورزشی طبقاتی، مورد استفاده بهینه قرار دهیم.

وی بعد از یکسال مدیریت در ورزش استان تهران، از مشکلات استان گفت و افزود: بزرگترین معضل ورزش تهران را می توان در سه بُعد زیرساخت ها، نیروهای انسانی و برنامه خلاصه کرد. در بُعد زیرساخت‌ها، استان تهران متناسب با رشد جمعیت سرانه ورزشی آن رشد نداشت و به خاطر همین تلاش کردیم تا برای توسعه فضای ورزشی گام‌هایی برداشته شود. تحلیل‌هایی نیز در رشته‌های ورزشی انجام دادیم تا مشخص شود در چه ورزش‌هایی بیشترین ضعف را داریم. همچنین در رشته‌هایی که چه در حوزه قهرمانی و چه در بعد رسانه‌ای و تاریخی و مدال‌آوری تاثیرگذار هستند، بیشترین توجه را داشته باشیم تا برای ارتقای آن اولویت بندی‌های لازم را انجام دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان به وضعیت استان تهران در زمینه سرانه ورزشی اشاره کرد و گفت: سرانه فضای ورزشی استان تهران با احتساب ۱۴ میلیون و 500 هزار نفر جمعیت (۱۷ درصد جمعیت کشور) در هفت دهم درصد پهنه جغرافیایی کشور متمرکز شده است. با توجه به اینکه ارزش ملک در استان تهران به نسبت سایر استان‌ها بالاست و برای اینکه ملک در حوزه ورزش اجرا شود، کار بسیار سخت است، ضمن آن که، این توسعه از مالکیت دولت نیز خارج شده است. البته باید به این نکته هم بپردازم که در هفته تربیت بدنی، ۶ پروژه عمرانی در شرق و غرب تهران به بهره‌برداری رسید و در گام دوم در دهه فجر ۹ طرح در مناطق کمتر برخوردار با اقدام جهادی مورد بهره برداری قرار گرفت. در واقع، در تاریخ این اداره کل بی‌سابقه است که در کمتر از یک سال، ۱۵ طرح عمرانی ورزشی در سطح استان به بهره‌برداری برسد.

"علی جوادی" از راه اندازی پروژه های عمرانی در سطح استان تهران به ویژه شهرستان های کم برخوردار خبر داد و افزود: نگاهی به آمار و اطلاعات سال 1401 نشانگر آنست که اقدامات ارزشمندی در این راستا صورت گرفته که باید به کسب 680 مدال در رقابت های بین المللی و خصوصاً 14 مدال رنگارنگ در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی(قونیه2021)، افزایش 6 درصدی سرانه ورزشی تهران با راه اندازی اماکن خصوصی و دولتی، کسب عنوان قهرمانی مقتدرانه در سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور و ایجاد و تجهیز 42 خانه ورزش روستایی در راستای توسعه عدالت در مناطق کم برخوردار، اشاره کرد.

همچنین از دیگر دستاوردها باید از کسب عنوان برتر اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در جشنواره بیست و چهارم شهید رجایی، برگزاری اولین جشنواره رسم جوانمردی با هدف احیای روحیه فتوت و اخلاق پهلوانی،برای نخستین بار راه اندازی استودیو خبر ورزش و جوانان، برگزاری بیش از 70 جشنواره بومی و محلی و اقوام ایرانی در استان تهران و شرکت بیش از 250 تیم روستایی در مسابقات مینی فوتبال "جام پرچم" یاد کرد.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات قابل ارائه می توان به صدور 610 مجوز تاسیس باشگاه های ورزشی، صدور3900 گواهینامه مربیگری و داوری، ساماندهی بیش از 450 هزار نفر ورزشکار، میزبانی36 رویداد بین المللی و 103 مسابقات کشوری، افزایش 30 سازمان مردم نهاد و 40 مرکز مشاوره در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد

.مدیرکل ورزش و جوانان، شجاعت و تخصص را دو مولفه یک مدیر جهادی دانست و گفت: از روزی که به ورزش آمدم، بنا داشتم مقابل فساد بایستم. مجموعه ورزشی حجاب به علت نبود اراده برای ساخت آن۲۰سال است خاک می‌خورد. بنا بود تا از طریق هیئت وزیران به فروش برسد، اما با پافشاری ما از طریق هیئت وزیران و حقوقی وزارت ورزش و جوانان، این مجموعه برای تهران باقی ماند. از طریق ماده ۲۷ قانون طرح طبقاتی و نقشه معماری مجموعه حجاب معرفی شد. در مورد استخر مجموعه حیدرنیا نیز همین موضوع صدق‌ می‌کند که به علت نبود اعتبارات، ۲۰سال این فضا تخریب شده بود و این تخصیص نیافتن اعتبارات در زمان چند مدیرکل وجود داشت که محقق نشده بود؟

جوادی افزود: برای مجموعه ورزشی تختی نیز طرح جامع آماده شده و بر اساس این طرح، نوسازی سردر و محیط های پیرامونی، فضای سبز، اصلاح جاده تندرستی، زمین اسکیت، مجموعه ورزشی پارک آبی، زمین سوارکاری، پیست تخصصی دو و میدانی، زمین ویژه تیر و کمان، مجموعه خوابگاه ورزشی، ورزش‌های آبی، پیست اتومبیلرانی و موتور سواری و دوچرخه سواری، کمپ‌های فوتبال و فوتسال، مجموعه‌های ورزش‌های رزمی، سالن‌های ورزشی چندگانه و در مجموع یک پلن جامع که نیاز ورزش تهران را در حوزه همگانی و قهرمانی مرتفع کند، پیش بینی شده است. وی ادامه داد: در دو فصل گذشته به علت نکات فنی از جمله آبکش، زه کشی و زیر سازی استاندارد، این زمین هیچگونه فعالیت کاربردی نداشت، بلکه با اصلاحات و برنامه‌ریزی لازم و همچنین در نظر گرفتن لوله‌های دفعی، درصدد آن هستیم تا زمین استادیوم تختی را به بهره برداری کامل برسانیم. در مورد سازه ورزشگاه نیز بررسی‌های کارشناسی و فنی صورت گرفت و سکو و سازه ورزشگاه هیچ مشکل و ناایمنی ندارد.

وی در ارتباط با حمایت یکسان از چهار تیم نماینده تهران در لیگ برتر فوتبال هم گفت: استان تهران با وجود پنج تیم در لیگ برتر و آزادگان از جمله استقلال، پرسپولیس، هوادار، پیکان و سایپا (در لیگ آزادگان) نقش زیادی در فوتبال کشور دارد. دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از پایگاه هواداری خوبی بهره مند هستند، ولی بنا داریم تا حمایت دولت را برای سه تیم دیگر استان جلب کنیم. جلساتی با مدیران عامل باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال، هوادار و نماینده باشگاه پیکان داشتم. باید تیم‌های هوادار، پیکان و نیز سایپا هم مورد حمایت قرار بگیرند. به همین منظور با مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران مذاکراتی صورت گرفته که بتوانیم با ایجاد تفاهم نامه‌هایی ظرفیت کانون هواداری برای این تیم‌های تهرانی ایجاد شود.

 انتهای پیام// 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز