امیر علی‌اکبری در گفتگو با برنا:

ذهنیت مردم به رشته MMA عوض شده است/ حریفان تمرینی بهتری می‌خواهم/ هدفم رسیدن به کمربند UFC است

۱۳۹۶/۰۷/۲۸ - ۰۵:۱۹:۰۶
کد خبر: ۶۲۶۵۴۶
ذهنیت مردم به رشته MMA عوض شده است/ حریفان تمرینی بهتری می‌خواهم/ هدفم رسیدن به کمربند UFC است
فایتر کشورمان گفت: کُری‌ خواندن‌ها بین همه فایترها مرسوم است و باعث ایجاد انگیزه و روحیه خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، امیر علی‌اکبری، فایتر کشورمان که در چند سال اخیر افتخارات زیادی را برای ایران کسب کرده درخصوص برنامه‌های تمرینی خود و همچنین وضعیت رشته MMA در کشور صحبت کرد.

علی‌اکبری در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به برنامه‌های تمرینی خود اظهار داشت: تمریناتی که در حال حاضر مشغول انجام دادن آن هستم بیشتر برای آمادگی‌سازی عمومی است و با حضور آقای استکی بیشتر می‌خواهم که نواقص و نقص‌های خود را برطرف کنم. به خاطر اینکه هنوز شرایط مسابقات مشخص نیست هنوز به صددرصد آمادگی نرسیده‌ام. در حال رایزنی هستیم با چند شرکت معتبر دنیا ولی به احتمال زیاد دوباره با شرکت رایزین به توافق خواهیم رسید و 29 دسامبر در ژاپن برای حضور در مسابقات حضور خواهم داشت.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه فرصت زیادی تا آغاز مسابقات باقی نمانده، فشار تمرینات را بیشتر خواهیم کرد که با آمادگی لازم در ژاپن حاضر شوم. این مسابقات که در آستانه سال جدید میلادی برگزار می‌شود از اعتبار خیلی زیادی برخوردار است و بهترین‌های جهان با آمادگی بالا در این مسابقات حضور دارند. بعد از اتمام مسابقات قبل که با حریف آمریکایی مبارزه داشتم تمرینات سختی را پشت سر می‌گذارم که بازهم بتوانم برای کشور افتخارآفرینی کنم.

photo_2017-10-16_00-27-08

وی ادامه داد: در حال حاضر تمرینات بسیار خوب و منظمی با آقای استکی انجام می‌دهم و رفته رفته به شرایط مطلوب نزدیک می‌شوم. تنها مشکل ما نبود حریف تمرینی است، چون در این رشته فایترهای خوبی هنوز در بسیاری از وزن‌ها نداریم و از این‌رو با مشکل مواجه می‌شویم. به همین خاطر از بوکسورها و کشتی‌گیران بیشتر برای تمرین استفاده میکنیم.

فایتر کشورمان درخصوص شرایط رشته MMA در ایران خاطرنشان کرد: این رشته علاقه‌مندان زیادی در کشور پیدا کرده و دیگر مردم ذهن بدی نسبت به این رشته ندارند. مردم ایران این رشته را شناختند و جوانان زیادی به این رشته روی آورده‌اند و دوست دارند که به صورت حرفه‌ای این رشته را دنبال کنند. درست است که این رشته سختی‌های زیادی دارد ولی در مقابل شیرینی و جذابیت‌های خود را نیز دارد. روبه رشدترین ورزش دنیا در چند سال گذشته MMA بوده که فکر می‌کنم به زودی جایگاه اصلی خودش را در کشور پیدا می‌کند.

علی‌اکبری در پاسخ به این سوال که اگر به عقب برگردید باز رشته کشتی را انتخاب می‌کنید یا اینکه در رشته MMA فعالیت خواهید داشت، اظهار کرد: من کشتی را دوست داشتم و هنوز هم به این رشته علاقه دارم. کُشتی کمک زیادی به من کرد تا بتوانم در MMA به موفقیت برسم. واقعا نمی‌توانم بگویم اگر به عقب برگردم چه رشته‌ای را انتخاب خواهم کرد، چون خواست خدا بود که من به این رشته سوق پیدا کنم و الان که در MMA کار می‌کنم بسیار خوشحال هستم.

وی همچنین درباره کری‌خوانی‌هایی که قبل از مسابقات مقابل حریفان انجام می‌دهد، گفت: این مسابقات به نوعی جنگ است و هرچه‌قدر ورزشکاران از لحاظ روحی آماده باشند و روی حریفان سوار شوند بهتر می‌توانند پیروز میدان باشند. این کُری‌ خواندن بین همه فایترها مرسوم است و باعث ایجاد انگیزه و روحیه خواهد شد. این کار برای تخریب روحیه حریف است و برای تماشاگران نیز جذابیت ایجاد خواهد کرد و لذت بیشتری از مسابقات خواهند برد.

photo_2017-10-16_00-27-10

فایتر کشورمان در پاسخ به این سوال که سرسخت‌ترین حریفش تا بحال چه کسی بوده، گفت: سختترین حریفی که من داشتم کروکوب از کشور کرواسی بود که سال پیش به آن باختم. البته در آن مسابقه شرایط خوبی را نداشتم و دچار پارگی پشت پا شده بودم و به خاطر اینکه طی دو روز دو مسابقه سنگین را داشتم نتوانستم با شرایط خوبی مقابل این ورزشکار قرار بگیرم. خیلی دوست دارم بازهم با کروکوب بازی کنم و او را شکست دهم.

علی‌اکبری درخصوص آینده ورزشی خود و اینکه تا چه زمانی این رشته را ادامه خواهد داد، خاطرنشان ساخت: این رشته انتها ندارد و تا هرجا که بخواهی می‌توانیم رشد کنیم. کمربند UFC بهترین کمربند دنیا است و تمام تلاشم را می‌کنم که به این کمربند برسم. فاصله زیادی نیز تا رسیدن به این کمربند ندارم و فقط باید شرایط ویزای من برای رفتن به این مسابقات مهیا شود. به خاطر شرایطی که رییس‌جمهور جدید آمریکا به وجود آورده یک مقدار شرایط ما برای رفتن به این مسابقات UFC سخت شده است. اگر بتوانم با UFC قرارداد ببندم مراحل ترقی من خیلی سریعتر پیش خواهد رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز