فوتبال از سیاست جدا است؛

اینفانتینو: مناقشه ایران و عربستان حل خواهد شد/ خوشحالم که دکتر روحانی را می‌بینم

۱۳۹۶/۱۲/۱۰ - ۰۹:۵۵:۱۶
کد خبر: ۶۸۳۴۲۴
اینفانتینو: مناقشه ایران و عربستان حل خواهد شد/ خوشحالم که دکتر روحانی را می‌بینم
رییس فیفا گفت: رابطه من با ایران بسیار خوب است و برای ما مهم خواهد بود رابطه‌ای را که با فدراسیون فوتبال ایران داریم تداوم ببخشیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، جیانی اینفانتینو رییس فیفا در سفر خود به ایران امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با دکتر مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و معاونین این وزارتخانه دیدار و گفتگو کرد.

اینفانتینو بعد از این دیدار در گفتگو با خبرنگاران درخصوص مناقشه ایجاد شده بین ایران و عربستان اظهار داشت: موضع فیفا در این مورد از قبل مشخص است و بارها گفته‌ایم که نه سیاست باید در فوتبال دخالت کند و نه اینکه فوتبال در سیاست دخالتی داشته باشد. فوتبال برای مردم است و تلاش ما نیز برای این است که هم مردم ایران و هم مردم عربستان سعودی از فوتبال لذت ببرند. این مشکل پیش آمده قابل حل است و موضوع پیچیده‌ای نیست و سعی ما بر این است که تیم‌ها از امتیاز میزبانی خود استفاده کنند و قطعا با کسانی که در این رابطه بتوانند به ما کمک کنند صحبت خواهیم کرد. ولی درکل این موضوع باید در خارج از حیطه فوتبال حل شود و ما باید موضوعات فوتبالی را حل و فصل کنیم.

وی همچنین درخصوص اهداف سفرش به ایران و برنامه‌هایی که برای این سفر در نظر گرفته‌اند، خاطرنشان ساخت: فوتبال ایران هم در سطح آسیا و هم در سطح جهان در سطح بسیار بالایی قرار دارد و مصداق آن نیز این است که تیم‌های ایرانی در دو سال گذشته به پنج تورنمنت مهم فیفا توانسته‌اند راه پیدا کنند. فوتبال ایران با پیشرفت‌هایی که به دست آورده پنج ستاره شده و این اتفاق از زمانی افتاد که من به عنوان رییس فیفا انتخاب شدم. رابطه من با ایران بسیار خوب است و برای ما مهم خواهد بود رابطه‌ای را که با فدراسیون فوتبال ایران داریم تداوم ببخشیم و همچنین با دولت ایران و باید بگویم که فوتبال در ایران زندگی است.

رییس فیفا ادامه داد: من به محض ورودم به ایران متوجه حس مهمان نوازی آنها شدم و مشتاقانه منتظر دیدن یکی از بزرگترین رویدادهای فوتبالی دنیا و تاریخ هستم و بازی امروز نشان دهنده این است که فوتبال خیلی در جهان گسترده شده و به ورزش اول تبدیل شده است. بسیار خرسندم که با وزیر ورزش ایران دیدار کردم و به مذاکره خود با فدراسیون فوتبال ایران ادامه خواهیم داد و خیلی خرسندم که با دکتر روحانی دیدار خواهم کرد و در مورد فوتبال با ایشان صحبت می‌کنم.

اینفانتینو در پاسخ به این سوال که چه کسی برنده دربی 86 خواهد بود اظهار کرد: داور برنده این بازی خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز