همه قهرمانی های خود را مدیون اکبرغلام نتاج هستم

عسگری دون: برای کسب مدال طلای آسیا با ورزشکار میزبان رقابت دارم

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۱۲:۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۹۷۸۸۱
ملی پوش نوجوانان کشورمان گفت: برای گرفتن مدال طلای آسیا با وزنه بردار ازبکستانی رقابت دارم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،امیر رضا عسگری دون ملی پوش بابلی تیم نوجوانان کشورمان در خصوص شرایط اردو اظهار داشت: اردوهای قبلی که در شهرستان علی آباد و گرگان برگزار شد، خیلی ایده ال بود. تمرینات تهران در کمپ تیم های ملی هم از شرایط مناسبی برخوردار است و به آمادگی صددرصدی رسیده ام.
 
وی که قبل از وزنه برداری در جودو فعالیت داشت، در خصوص مربیان خود در این رشته افزود: از بچگی وزنه برداری را خیلی دوست داشتم ولی حرف پدرم را گوش دادم و راهی جودو شدم. همیشه دنبال بهانه بودم تا به وزنه برداری بیایم، اما پدرم راضی نمی شد تا وزنه بزنم، تا اینکه در سال 2012 و همزمان با آغاز المپیک لندن، به پدرم گفتم می خواهم به وزنه برداری بروم. پس از آن پدرم که علاقه شدید مرا دید، رضایت داد. پدر و مادرم برای من خیلی زحمت کشیدند. اکبر غلام نتاج اولین مربیم، برایم سنگ تمام گذاشت و همه قهرمانی هایم را مدیون او هستم.
 
وی در خصوص حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان تصریح کرد: برای سومین بار است که به رقابتهای بین‌المللی می روم و از نظر روحی شرایط خوبی دارم. وزن اصلی بدنم 85 کیلوگرم است ولی با صلاحدید سرمربی تیم ملی نوجوانان تا آغاز مسابقات آسیایی قرار نیست وزنم را کم کنم و در دسته 94 کیلوگرم مسابقه خواهم داد.
 
وی ادامه داد: تا حدودی از حریفانم شناخت دارم. یکی از رقیبانم از کشور میزبان است و برای گرفتن مدال طلا با این ازبکی رقابت دارم.
 
ملی پوش آملی وزنه برداری کشورمان در خصوص کسب عنوان قهرمانی در مسابقات ازبکستان تاکید کرد: در مسابقات سال 2017 تیم ملی نوجوانان مقام سوم آسیا را به دست آرود. نمی شود قول داد که قهرمان خواهیم شد و ممکن است هر اتفاقی رخ دهد. تیم کامل با 8 وزنه بردار به رقابتها اعزام می شود، نفرات خوبی در تیم هستند و امیدوارم امسال قهرمان شویم.
 
عسگری دون که الگوی ورزشی اش کیانوش رستمی است، در خصوص برنامه اش بعد از اتمام مسابقات آسیایی گفت: بعد از ازبکستان، یک مسابقه بسیارمهم را در پیش داریم که المپیک نوجوانان در آرژانتین است. تمام تلاشم رسیدن به مدال در این مسابقات است.
 
مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا 31 فروردین ماه تا 10 اردیبهشت ماه در شهر اورگنج ازبکستان برگزار خواهد شد و تیم ملی نوجوانان با ترکیب عباس فخرزارع و مهدی خلجی (دسته 69 کیلوگرم)، امیرحسین سلامت و محمد توفیق پوزش (دسته 85 کیلوگرم)، امیررضا عسگری دون و پوریا اسکندرزاده (دسته 94 کیلوگرم )، رضا اسدی و علیرضا یوسفی (دسته 94+ کیلوگرم)به این رقابتها اعزام می شود.

نظر شما