گزارش خبرنگار برنا از اردوی پرامید زنان؛

کیمیاهای ایرانی در راه افتخارآفرینی/ بانوان تکواندوکار حماسه‌ساز می‌شوند

۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۱۳:۰۴:۱۴
کد خبر: ۷۲۸۲۸۸
کیمیاهای ایرانی در راه افتخارآفرینی/ بانوان تکواندوکار حماسه‌ساز می‌شوند
ایستادن روی سکو هدف اصلی هوگوپوشان تیم ملی بانوان است و برای رسیدن به آن در شرایطی سخت تمرین می کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛تیم ملی تکواندو بانوان ایران این روزها آخرین تمرینات خود را برای شرکت در تورنمنت کره جنوبی و بازی های آسیایی جاکارتا در خانه تکواندو انجام می دهد. کیمیا علیزاده، پریسا جوادی، زهرا پوراسماعیل، الهه شیدایی، ناهید کیانی، زهرا شیدایی، مریم ملکوتی خواه، ملیکا میرحسینی، زینب اسماعیلی و اکرم خدابنده، 10 هوگوپوش تیم ملی کشورمان هستند که تحت هدایت مهرو کمرانی برای حضوری موفق دراین دو رقابت مهم خود را آماده می کنند.

ایستادن روی سکو هدف اصلی هوگوپوشان تیم ملی است که برای رسیدن به آن در هر شرایطی سخت تمرین می کنند و به گفته خودشان هیچ تمرین سختی نمی تواند آن ها ار از این هدفشان دور کند.

در آخرین روزهای تمرین پیش از اعزام به تورنمنت کره جنوبی سری به اردوی این تیم زدیم تا در کنار ملی پوشان گوشه ای از زحمات و تلاش های آن ها را به تصویر بکشیم. زمانی که وارد سالن می شویم، مهرو کمرانی به استقبالمان می آید، ما خوشحالیم از این که شخصیتی را ملاقات می کنیم که نمونه یک مربی بی ادعا و پرتلاش در زندگیست و قهرمان های جوان زیادی را به جامعه ورزش بانوان تحویل داده است. نمونه آن کیمیا علیزاده که دو سال پیش با کسب مدال برنز المپیک در ریو توانست عنوان بانوی تاریخ ساز ورزش ایران را از آن خود، او در فرصتی که تا شروع تمرین دارد، وقتی برای گپ و گفت می گذارد و می گوید: پنج ماه پیش پس از پایان مسابقات قهرمانی آسیا که در ویتنام برگزار شد با یک استراحت چند روزه تمرینات را از سر گرفتیم. هرچند که در ویتنام برخی بازیکنان مانند زهراپوراسماعیل به قرعه بدی خوردند و نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند، یا کیمیا علیزاده که به علت آسیب دیدگی مدتی از تمرینات تیم ملی و رویداد های ورزشی دور بود و نتوانست مدال خوشرنگتری از برنز کسب کند اما قطعا تک تک نفرات در جاکارتا این ناکامی ها را جبران خواهند کرد.

مربی تیم ملی تکواندو بانوان به همه چیز امیدوار است و می گوید: از عملکرد بچه ها در تمرینات نسبت به مسابقات قهرمانی آسیا راضی هستم. چون از اشکالات فنی خود با خبر شده اند و فکر می کنم با تمرکز بیشتر و بهتری در حال آماده سازی هستند.

کمرانی ادامه می دهد: 10 تکواندوکار به تورنمنت کره اعزام می‌شوند که پنج نفر از آن‌ها ترکیب اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا هستند و پنج تکواندوکار دیگر اردو نشینانی هستند که با حضور در تمرینات برای مسابقات آینده آماده می‌شوند. مدال تورنمنت کره جنوبی برایمان مهم نیست و به امتیازت آن نیاز داریم. در واقع لازم است تکواندوکاران چنین میدانی را قبل از جاکارتا تجربه کنند. بدون تردید با اشتیاقی که من از بازیکنان در تمرین می بینم کسب مدال در هر دو رقابت دور از ذهن نیست.

ساعت حوالی 10:30 است، کم کم سکوت سالن می شکند و بازیکنان یک به یک وارد سالن می شوند؛ حالا ملی پوشان به همراه مربی و دیگر کادر فنی آماده تمرین نوبت صبح هستند، تمرین با حرکات کششی و گرم کردن بدن شروع می شود و پس از آن تمرینات فنی را با "میت زدن" ادامه می دهند، تمریناتی که شاید از دور راحت به نظر برسند ولی در حقیقت فشاری سنگین را بر هر بازیکنی به همراه دارد.

 

ساعت به 11:30 نزدیک می شود. بازیکنان  به دستور مربی دست از تمرین می کشند تا دقایقی را استراحت کنند. به سراغ پریسا جوادی که در میانه های تمرین از ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگی جزئی شد می روم؛  با او که هم کلام می شوم با حرارت خاصی می گوید: این آسیب دیدگی ها برای ما عادی است؛ شاید الان نتوانم تمرین را ادامه بدهم اما در نوبت عصر با انگیزه تر برمی گردم.

از او درباره شرایط اردو و رنگ مدالش درجاکارتا می پرسم که جواب می دهد: من خیلی از شرایط راضی هستم، پنج ماه است که به صورت مداوم و منسجم در اردو هستیم با صراحت می گویم به آمادگی لازم رسیده ایم ولی خوب تا لحظه آخر تمرین می کنیم. قرار است به مصاف رقبای سختی برویم، نمی‌خواهیم از هیچ تلاشی کوتاهی کنیم، هدف همه بازیکنان کسب مدال طلاست پس بی وقفه ادامه می دهیم تا به چیزی که می خواهیم برسیم.

ساعت حوالی 11:40 است؛ ملی پوشان خود را آماده تمرینات بعدی می کنند؛ اینار تمرینات در فاز سرعتی دنبال می شود و بازیکنان زیر نظر مربی یک به یک مورد سنجش قرار می گیرند و پس از آن تمرینات تاکتیکی را دستور کار خود قرار می دهند.

هرچه به پایان تمرینات نزدیک می شوند خسته تر می شوند، اما امید را ازدست نمی دهند و تا لحظه آخر تمرینات را انجام می دهند. تمرین که تمام می شود، دریک خط مستقیم روبه روی سرمربی، مربی و کمک مربی تیم قرار می گیرند تا به رسم این رشته به همدیگر ادای احترام کنند و این یعنی پایان تمرین نوبت صبح دختران تکواندوی ایران.

پس از پایان تمرین کیمیا علیزاده همکلام بعدی ماست، کیمیا به حاشیه هایی که بعد از المپیک با مصدومیتی که برایش پیش آمد اشاره می کند و می گوید: بعد از المپیک و آن جراحی واقعا شرایط خیلی سختی داشتم. کمتر کسی فکر می کرد دوباره بتوانم برگردم و مسابقه بدهم اما هیچ وقت دوست نداشتم تسلیم این مشکلات شوم. شاید به ظاهر نشان می دادم که خسته ام و دیگر نمی توانم یا نمی خواهم ادامه بدهم ولی درونم هیچ وقت اجازه نداد که تسلیم شوم.

او ادامه می دهد: خوشبختانه دوباره توانستم انگیزه لازم را کسب کنم و تلاش می کنم تا جایی که توان دارم تمرین کنم و مسابقه بدهم و علاوه بر این که مردم عزیز ایران را خوشحال کنم بتوانم جواب زحمت هایی که خانواده و کادر فنی تیم  در این مدت برای من کشیده اند را بدهم.

تیم ملی تکواندو بانوان جمعه 22 تیرماه به همراه 10 بازیکن عازم مسابقات کره جنوبی می شود و پس از آن دوباره به تهران برمی گردد و تمرین های خود را دنبال می کند و در پایان پنج ملی پوش اعزامی به بازی های آسیایی، آخر مرداد ماه راهی اندونزی محل برگزاری بازی‌های آسیایی می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز