جودو گرندپری- تاشکند؛

حذف زودهنگام دو نماینده ایران در روز نخست

۱۳۹۷/۰۸/۱۸ - ۱۰:۰۸:۳۴
کد خبر: ۷۷۳۶۷۹
حذف زودهنگام دو نماینده ایران در روز نخست
رقابتهای جودو جایزه بزرگ ازبکستان با شکست و حذف هر دو نماینده کشورمان در تاشکند آغاز شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دهمین مرحله از رقابت‌های گرندپری در سال ۲۰۱۸ صبح امروز با حضور ۳۵۲ جودوکار از ۴۷ کشوردر تاشکند آغاز شد. در روز نخست این مسابقات جودوکاران اوزان ۶۰- و ۶۶- کیلوگرم به روی تاتامی می روند که تیم کشورمان در هر دو وزن نماینده داشت. 

ابوالفضل محمودی جودوکار وزن ۶۰- کیلوگرم کشورمان در همان مبارزه نخست به رقیبی از کشور میزبان باخت و حذف شد. وی دور نخست استراحت داشت و سپس برابر «عروض بایف» ازبک با رنکنیگ ۲۴ دنیا، مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ و برنز جهانی ۲۰۱۷ ضربه فنی شد و از دور مسابقات کنار رفت. 

در وزن ۶۶- کیلوگرم نیز محمدرضا صدیقی در مبارزه نخست نتیجه را به «نجات شیخ علیزاده» از آذربایجان باخت و حذف شد. این جودوکار آذری با ۳۰ سال سن سال ۲۰۰۵ مدال برنز جهان را کسسب کرده بود.

در ادامه این مسابقات فردا شنبه ۱۹ آبان ماه در روز دوم این رقابتها مهدی فتحی پور تنها نماینده ایران است که در وزن ۸۱- کیلوگرم، جایی که ۳۶ جودوکار حضور دارند در نخستین مبارزه به مصاف«باشموف» جودوکار ۱۷ ساله ترکمنستان با مدال نقره نوجوانان آسیا می رود. 

یکشنبه در روز پایانی هم تیم کشورمان دو نماینده دارد. ایمان نیک اقبال دارده مدال نقره و برنز ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ جوانان آسیا در وزن ۹۰- کیلوگرم به روی تاتامی می رود. در این وزن ۲۹ جودوکار حضور دارند که نیک اقبال به مصاف «اسلام بازبایف» از قزاقستان می رود. این جودوکار قزاق با رنکنیگ ۱۵ چهار مدال نقره و برنز آسیا و ۶ طلا و برنز گرندپریها را در کارنامه دارد. 

حمید رضا ملک زاده هم در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم که طلای نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۵ دور نخست استراحت دارد و سپس با «یرسیل خاشیبایف» از قزاقستان می رود. در این وزن هم ۱۷ جودوکار حضور دارند. وی در صورت برتری، به مصاف برنده مبارزه جودوکاران ازبکستان و قزاقستان می رود. 

تیم ملی جودو ایران با ۵ نماینده و با هدایت محمد منصوری در این مسابقات حضور دارد.

نظر شما