از حضور استنلی تا استوکس؛

نقشه راه گلزنان خارجی برای مهاجمان داخلی/ بازیکنان باکیفیت به رشد فوتبال ایران کمک می‌کنند

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۱۱:۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۷۵۳۱۵
نقشه راه گلزنان خارجی برای مهاجمان داخلی/ بازیکنان باکیفیت به رشد فوتبال ایران کمک می‌کنند
کی روش استنلی و آنتونی استوکس به ترتیب با 9 و 8 گل در صدر گلزنان لیگ برتر قرار دارند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در چند سال اخیر همیشه مهاجمان ایرانی به عنوان آقای گلی لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور رسیدند. بسیاری از تیم‌ها برای تقویت نقاط ضعف خود از بازیکنان خارجی استفاده کردند تا سطح کیفی تیم را افزایش دهند اما مدتی بود که بازیکن خارجی خوبی که بتواند بازیکنان ایرانی را به خطر بیاندازند به لیگ ایران معرفی نشده بودند.

در گذشته عمادرضا و ادینیهو بازیکنان خارجی بودند که در لیگ ایران توانستند به عنوان آقای گلی برسند. همین امر باعث شد تا مهاجمان ایرانی به خود بیایند و طارمی دو فصل متوالی و علی علیپور هم در یک فصل توانست به عنوان آقای گلی برسد. در این فصل علیپور همه تمرکز خود را روی لیگ قهرمانان آسیا گذاشت و با کسب عنوان نایب قهرمانی، این بازیکن می‌تواند خودرا به گلزنان لیگ برتر برساند. 

تیام فصل گذشته در مدت زمان کوتاهی که برای استقلال به میدان رفت توانست برای آبی‌ها گلزنی کند. البته پیش از تیام هم بازیکنانی همانند ایمون زاید هم که به مرد هت تریک قرمزها معروف است توانست در دیدارهای حساس برای پرسپولیس گل‌های مهمی را به ثمر برساند.

در لیگ هفدهم بازیکنانی همانند نیومایر و الحاجی گرو که به دلیل عملکرد ضعیف خود با انتقادهای بسیاری مواجه هستند به ایران آمدند اما حضور موفق کی روش استنلی، آنتونی استوکس و لی اروین در رقابت‌های لیگ برتر نگاه‌ها نسبت به خرید بازیکنان خارجی را تغییر داد. منشا هم با عملکرد خوب خود از تیم پیکان به پرسپولیس پیوست و در رقابت‌های مختلف توانست گل‌های تاثیرگذاری به ثمر برساند.

کی روش استنلی و آنتونی استوکس به ترتیب با 9 و 8 گل در صدر گلزنان لیگ برتر قرار دارند. شاید همه بر این باور باشند که چرا مهاجمان خارجی باید در لیگ ایران در صدر گلزنان قرار گیرند اما این امر باعث می‌شود تا مهاجمان ایرانی به خود بیایند و تلاش بیشتری داشته باشند. حضور مهاجمان با کیفیت و گلزن ایرانی به نفع تیم ملی کشورمان است و باید این اتفاقات را به فال نیک گرفت. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز