دکتر مسعود سلطانی‌فر:

امیدواریم تا پایان دولت تدبیروامید بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام ورزشی را به سرانجام برسانیم/ مشکلات به دلیل تحریم‌های دشمن است نه سوء مدیریت‌های داخلی/ انتقال تجربه باید به آرامی و بدون تنش انجام بگیرد

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۱۸:۲۸:۴۷
کد خبر: ۸۲۴۲۸۱
امیدواریم تا پایان دولت تدبیروامید بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام ورزشی را به سرانجام برسانیم/ مشکلات به دلیل تحریم‌های دشمن است نه سوء مدیریت‌های داخلی/ انتقال تجربه باید به آرامی و بدون تنش انجام بگیرد
وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر یکی از اعضای توافق برجام غیر قانونی از این توافق خارج نمی شد و بدعهدی نمی کرد قطعا قیمت ارز و سکه و خودرو و سایر اقلام و خدمات مثل دو سال قبل بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عصر امروز مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در جمع مردم شهرستان خمین استان مرکزی صحبت کرد.

سلطانی فر در ابتدای صحبت های خود ضمن تبریک حلول ماه رجب گفت: خاطرات خیلی زیادی با مردم استان مرکزی دارم و ۴ سال استاندار این استان بودم و هنوز ارتباط عاطفی خود را با مردم و فرهیختگان این استان حفظ کرده ام.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: کشور ما اکنون در یک شرایط خاصی قرار دارد. یک زمانی جنگ تحمیلی ۸ ساله با دلاوری های ملت قهرمان ایران تبدیل به طلایی ترین دوره تاریخ سیاسی معاصر کشور شد. قطعا این جنگ اقتصادی امروز هم که ناخواسته و غیرقانونی بر ما تحمیل شده با وحدت و همگرایی تبدیل به یک دوران طلایی دیگر خواهد شد و ما یقین داریم به تعبیر مقام معظم رهبری که این دوره سخت را هم با عزت و سربلندی پشت سر خواهیم گذاشت.راهپیمایی ۲۲ بهمن برای خیلی از سیاستمداران داخلی و خارجی جالب بود مردمی که به دلیل تحریم ها و گرانی اینقدر فشار را تحمل می کنند برای دفاع از ارزش ها و نظام اسلامی شان اینطور به خیابان ها بیایند و این وظیفه ما را سنگین تر می کند. 

وی افزود: اگر یکی از اعضای توافق برجام غیر قانونی از این توافق خارج نمی شد و بدعهدی نمی کرد قطعا قیمت ارز و سکه و خودرو و سایر اقلام و خدمات مثل دو سال قبل بود. ممکن است برخی مسئولین اندکی کوتاهی داشته باشند اما مشکلات به دلیل تحریم های دشمن است نه سوء مدیریت های داخلی. شرایط ما به گونه ای است که ما به شدت وابسته به صادرات نفتی هستیم و امروز این صادرات به یک میلیون بشکه رسیده است. جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال گذشته نشان داده است هرگاه فشار بیرونی زیاد شده وحدت داخلی مردم بیشتر شده است. تعبیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه افتخار به گذشته و امید به آینده ما دهه پنجم را آغاز می کنیم و نقشه راه حرکت کشور که متکی بر محور جوانان بود را مورد تاکید قرار می دهم و این جوانگرایی را خود رهبر معظم انقلاب در انتصاب های خودشان آغاز کرده اند. 

دکتر سلطانی فر تاکید کرد: ما هم در وزارت ورزش و جوانان با تاکید رییس جمهور محترم این مسیر را با جدیت دنبال می کنیم. امروز از ۳۱ مدیر کل ورزش و جوانان استان های ما ده نفر زیر ۴۰ سال هستند که یکی از آنها مدیرکل همین استان است. در فدراسیون های ورزشی هم خوشبختانه با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دو الی سه ماه گذشته اکثر کسانی که در انتخابات جدید پیروز شده اند زیر ۴۰ سال و جزء نخبگان بوده اند. انتقال تجربه باید به آرامی و بدون تنش انجام بگیرد و نسل جدید مدیران ورزشی کشور در حال بروز و ظهور هستند و ما این سیاست را با قدرت ادامه خواهیم داد. 

وزیر ورزش و جوانان درخصوص فجر چهلم گفت: فجر امسال در وزارت ورزش و جوانان از هفته دولت آغاز شده بود و ۶ ماه بود. از هفته دولت تا دهه فجر هر هفته یک پروژه بزرگ را در کنار ده ها پروژه دیگر  افتتاح کردیم. تا پایان سال تعداد پروژه های ورزشی افتتاح شده در سراسر کشور نزدیک به ۸۰۰ می شود در حالی که پیشبینی ما ۵۰۰ پروژه بود. خوشبختانه در بخش سخت افزاری هم ما توانستیم سال های ۹۶ و ۹۷ کارنامه بسیار موفقی را پشت سر بگذاریم. همچنین در بخش جوانان هم موفق شدیم روند تاسیس خانه های جوان و تشکیل سازمان های مردم نهاد را سرعت بدهیم و روند تشکیل دفاتر مشاوره ازدواج را هم توسعه دهیم. حجم تسهیلات  قرض الحسنه ازدواج را هم افزایش دادیم و در سال ۹۶ به حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال ۹۳ بیش از ۴ برابر شده است. چون این میزان اکنون دو برابر شده است فکر می کنم در سال آینده این رقم به حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان برسد.

سلطانی فر درخصوص موفقیت های ورزش قهرمانی امسال گفت: در جام جهانی فوتبال در حالی که در گروه مرگ قرار گرفته بودیم با تدارک خوبی که انجام شده بود دلاورمردان ما بهترین نتیجه تاریخ جام جهانی را برای کشور رقم زدند. در بازی های آسیایی جاکارتا هم بیشترین تعداد مدال را بعد از انقلاب گرفتیم و در بازی های پاراآسیایی هم به رتبه سوم صعود کردیم. در المپیک جوانان از رتبه ۲۴ به هفتم رسیدیم و در لیگ قهرمانان آسیا هم همزمان استقلال و پرسپولیس به جمع ۸ تیم رسیدند و یکی از آنها هم به فینال رسید.  امیدواریم این کارنامه موفق در سال ۹۸ هم ادامه داشته باشد. 

دکتر سلطانی فر در پایان گفت: استان مرکزی استعدادهای ورزشی بسیار خوبی دارد و امیدواریم با زیرساخت های خوبی که در این استان فراهم شده خبرهای بسیار خوبی از ورزش استان در سال آینده بشنویم. امیدواریم تا پایان عمر دولت تدبیر و امید بسیاری از پروژه های نیمه تمام ورزشی را که از دوره های قبل باقی مانده را با مشارکت مردم و اجرای ماده ۲۷ با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به اتمام برسانیم.امیدواریم ظرف ۲ سال آینده هم با تفاهم نامه جدید حدود ۱۰۰ زمین چمن مصنوعی در نقاط مختلف استان مرکزی بخصوص در نقاط روستایی و روستاهای بزرگ فراهم کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز