گزارش ورزشی هفته؛

مارک فوتبال ایران فوتبال اتوبوسی را جمع کرد/ ویلموتس نمره قبولی گرفت

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۰۶:۴۳:۵۴
کد خبر: ۸۵۷۴۸۲
مارک فوتبال ایران فوتبال اتوبوسی را جمع کرد/ ویلموتس نمره قبولی گرفت
سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران دو بازی تدارکاتی در نخستین اردوی خود با ملی‌پوشان ایران را با یک برد و یک تساوی به پایان رساند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مارک ویلموتس، سرمربی جدید تیم ملی، دو بازی تدارکاتی را در نخستین اردوی خود با ملی پوشان ایران را با یک برد و  یک تساوی به پایان رساند.

اگرچه زود است درباره عملکرد موفقیت مارک فوتبال ایران صحبت کنیم اما نمی توان ساده از کنار زدن ۵ گل به تیم سوریه در دیداری که تیم ایران پس از ۸ سال دفاع اتوبوسی خود را رها کرد و به بردی شیرین دست یافت و این‌که در بازی دوم هم در کره به نتیجه یک بر یک به تساوی دست پیدا کرد و تعداد آمار گلزنی‌شان از نیم حریف بهتر بود، بی‌تفاوت گذشت.

درباره عملکرد ویلموتس در این دو بازی با چند پیشکسوت و کارشناس گفتگو کردیم که در زیر برخی از آنها را می‌خوانید.

ویلموتس در این دو بازی نمره قبولی گرفت/ به تیم ملی باید زمان بدهیم

حشمت مهاجرانی، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال در این باره به خبرنگار برنا گفت: به نظر من تیم ملی خیلی خوب بازی کرد و به‌رغم اینکه در خانه حریف مسابقه می داد موفق شد موقعیت های زیادی را ایجاد کند، گل بزند و یک بازی رو به جلو خوب را ارائه کند.به نظر من مارک ویلموتس در این دو بازی نشان داد می تواند در ایران موفق باشد و او نمره قبولی خود را گرفت.

سرمربی اسبق تیم ملی ایران، در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به برخی ناهماهنگی‌ها در دفاع  خاطرنشان کرد: زمانی که یک سرمربی جدید وارد یک تیم می شود نیاز به زمان دارد که بتواند تفکرات خود را به بازیکنان انتقال دهد و باید به تیم ملی زمان بدهیم. ضمن اینکه ما در حال ایجاد یک بالانس بین بازی هجومی و دفاعی هستیم. بچه‌ها مقابل تماشاگران کره ای بازی خوبی انجام دادند و باید به سرمایه گذاری انجام شده روی کادر فنی جدید یعنی ویلموتس، هاشمیان و سایر افراد با دید مثبت نگاه شود.

باید به ویلموتس زمان بدهیم

حسین بادامکی، بازیکن پیشین تیم پرسپولیس، پیرامون بازی تدارکاتی تیم ملی مقابل سوریه به خبرنگار برنا گفت: در دیداری که پنج گل به ثمر می‌رسد و چند موقعیت هم گل نمی‌شود، نشان می‌دهد بی‌تردید تیم هم هجومی کار کرده و هم بازی خوبی به نمایش گذاشته شده است. در بازی کره هم اگر چه در فاز دفاعی کمی ناهماهنگی دیده می شد اما هجومی بازی کردن تیم ملی چشم نواز تر بود.

بازی قابل قبولی مقابل کره به نمایش گذاشتیم/ می‌توانیم به آینده تیم ملی خوش‌بین باشیم

حمید درخشان، پیشکسوت فوتبال ایران، درباره تساوی تیم ملی کشورمان مقابل کره جنوبی به خبرنگار برنا گفت: بازی خوبی را شاهد بودیم و تیم ملی موفق شد مقابل یکی از تیم‌های قدرتمند آسیا یک بازی مالکانه و قابل قبولی را به نمایش بگذارد. این بازی تدارکاتی بود و تیم ملی گل هم دریافت کرد اما ما موقعیت‌های گل زیادی را به وجود آوردیم و به نظر من این یک موفقیت است که تیم ملی از آن بازی دفاعی که شاید یک گل می‌زدیم یا نمی‌زدیم به جایی رسیده که موقعیت‌های ایجاده شده اش از تیم میزبان بیشتر بوده است.

او در ادامه عنوان کرد: بازی تدارکاتی برای این برگزار می شود که تیم نقاط ضعف و قدرت خود را پیدا کند و بازیکنان خود را محک بزنند و به نظر من ما باید این بازی های تدرکاتی را برای کادر جدید تیم ملی بیشتر مهیا کنیم. آنچه مسلم به نظر می رسد این است که ویلموتس تفکرات تهاجمی دارد و با توجه به اینکه او از فوتبالی آمده که ساختار خوبی دارد، می توانیم به آینده تیم ملی فوتبال‌مان خوشبین باشیم. ما تا آغاز بازی‌های رسمی یک سال فرصت داریم و در این یکسال کارهای زیادی را کادر فنی می تواند انجام دهد و خانواده فوتبال کشور نیز باید به سرمربی جدید تیم ملی کمک کند.

تیم ملی به هجوم بیشتر علاقه  دارد

سیروس دین‌محمدی، هافبک پیشین استقلال و تیم ملی، درباره حضور مارک ویلموتس روی نیمکت تیم ملی و برد برابر سوریه به خبرنگار برنا گفت: با اینکه نفرات دعوت شده به تیم ملی تفاوتی با نفرات قبلی نداشت اما مشخص است مارک ویلموتس به فوتبال تهاجمی علاقه دارد و در بازی با سوریه این موضوع مشهود بود. فکر می‌کنم ذهنیتی هم که برای بازیکنان به وجود آمده این است که این مربی به بازیکنان هجومی علاقه‌مند است و البته این موضوع به تفکرات هر مربی بستگی دارد اما در بازی با سوریه همواره 3-4 بازیکن کشورمان در 18 قدم حریف بودند که این نشان می‌دهد تیم میل به هجوم بیشتری دارد. البته در بازی با کره هم ما این موضوع را به خوبی نشان دادیم.

به هر حال آنچه که در صحبت تمامی کارشناسان وجود دارد استقبال از آمدن ویلموتس و البته حضور هاشمیان در تیم ملی است، ضمن اینکه همه آنها اعتقاد دارند تیم ملی نیاز به زمان دارد و همه فوتبال دوستان باید در این راه کمک کنند تا تیم ملی روزهای بسیار بهتری را تجربه کند.

نظر شما
نظرات
عاشق وطن
|
-
|
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
0
سلام
بازی با سوریه رو کارندارم ، ولی به شخصه از بازی با کره واقعا لذت بردم. ایران واقعا عالی بازی کرد.آمار هم این رو نشون میده.
به نظر میاد بهتره چندتا از بازیکنان با تیم ملی خداحافظی کنن.وحید امیری واقعا افت کرده، توی پرسپولیس بود خیلی بهتر بازی می کرد.
اگه میخوایم برای جام جهانی آماده بشیم ، بهتره که از همین الان با بازیکنان بالای سی سال خداحافظی کنیم.مثل شجاعی ، امیری ،ابراهیمی. بجاش بازیکنان جوون رو به تیم اضافه کنیم.
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز