فروزان عبداللهی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

امیدوارم بتوانم اولین مدال پیست بانوان در آسیا را کسب کنم/ هر مسابقه برای دوچرخه‌سواران یک تجربه جدید است

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۰۷:۰۲:۰۴
کد خبر: ۸۷۲۹۶۹
امیدوارم بتوانم اولین مدال پیست بانوان در آسیا را کسب کنم/ هر مسابقه برای دوچرخه‌سواران یک تجربه جدید است
بانوی رکابزن آینده‌دار دوچرخه‌سواری ایران گفت: دوچرخه‌سواری یک رشته‌ بسیار سخت و سنگین است و امیدوارم بتوانم اولین مدال پیست بانوان در آسیا را کسب کنم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فروزان عبداللهی، رکابزن آینده‌دار تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص وضعیت دوچرخه‌سواری بانوان بیان کرد: ماه گذشته به تور بین المللی چین اعزام شدیم، تیم‌های بسیار خوب و قوی آسیایی هم در آن شرکت کرده بودند. از اروپا و آمریکا هم تیم‌هایی حضور داشتند و طبیعتا وقتی تیم‌های خوب و نفرات قوی حضور داشته باشند، سطح مسابقه ناخودآگاه بالا می‌رود. علاوه بر آن مسیر مسابقه خیلی تکنیکی و برای ما سنگین بود چون شاید ما در طول سال امکان این را نداشته باشیم که در تورهای مختلف شرکت کنیم و این مسیرها را تجربه کنیم. کم پیش آمده که  در مسابقات بین المللی شرکت داشته باشیم، طبیعتا تجربه بزرگی برای ما بود. با وجود این که سطح مسابقات خیلی سنگین و بالا بود، بچه‌ها نتایج خیلی خوبی کسب کردند.

وی افزود: ما تمام تلاش خودمان را کردیم و نسبت به مسیر سنگینی که وجود داشت نتیجه خوبی کسب کردیم اما این تور در روند پیشرفت ما را از لحاظ فکری و ذهنی یک مرحله بالاتر برد. این که چگونه تمرین کنیم، چگونه فاصله‌ها را جبران کنیم، سطح دوچرخه سواری ایران تا چه حدی است و ... . وقتی رکابزنان در مسابقات بیشتری شرکت می‌کنند و خود را با افراد دیگر بیشتر در رقابت ببینند، متوجه می‌شوند که چه روند تمرینی را باید پیش بگیرند تا نقاط ضعف خودشان را پوشش بدهند و هر مسابقه برای دوچرخه سوار یک تجربه جدید است.

عبداللهی عنوان کرد: هرچقدر سطح رقابت بین خودمان بالاتر رود، طبیعتا می‌توانیم در عرصه‌های بین المللی بیاییم و بیشتر بدرخشیم اما زمانی که سطح رقابت پایین باشد، نمی‌توانیم فشارهای لازم را بیاوریم و آن انگیزه را به دست بیاوریم که باید بیشتر تمرین کنیم. از زمانی که اعزام به تورها آغاز شد، سطح مسابقات لیگ و قهرمان کشور بالا رفته است. الان بچه‌ها تمرینات تخصصی رشته‌های خود را پیگیری می‌کنند و اگر روند ادامه پیدا کند، بانوان دوچرخه سوار آینده خیلی خوبی را در عرصه‌های بین المللی می‌توانند رقم بزنند. نتیجه گرفتن در بخش بانوان راحت‌تر از آقایان است، اگر این روند و روال را پیش بگیریم، شاید در آسیا بتوانیم حرف اول را بزنیم.

رکابزن تیم ملی اظهار داشت: خیلی امیدوارم که بتوانم اولین مدال پیست بانوان در آسیا را کسب کنم. اولین مدال بخش جاده را سمیه یزدانی کسب کرد و دوست دارم در پیست هم این مدال را من بگیریم تا آغازی برای مسابقات پیست باشد. دوچرخه سواری یک رشته‌ بسیار سخت و سنگین است و برای رسیدن به هدف‌ها خیلی چیزها مانند یک پازل باید کنار هم قرار بگیرند. امیدوارم برای من هم این پازل کنار هم قرار بگیرد تا بتوانم به هدف خود برسم.

وی تصریح کرد: تبانی کردن در مسابقات نسبت به قبل بهتر شده است، به دلیل این که دعوت به اردو یک مقدار سخت تر شده و مربی تیم ملی در مسابقات حضور دارد و شرایط را می‌بیند که چه کسی چه کار می‌کند. اما هنوز یک سری همکاری‌ها دیده می‌شود. البته در بخش جاده رشته دوچرخه سواری تیمی کار کردن طبیعی است اما در بخش پیست مسابقات قهرمانی آسیا هیچ تیمی یار کمکی ندارد. این موضع را باید از خودمان شروع کنیم و هر کس شخصی برای خود بجنگد و کسی که سرتر و برتر است در این رشته بالا بیاید.

عبداللهی گفت: تیم باشگاهی وجود ندارد و همین مسابقات توری که اعزام شدیم، اگر فدراسیون تیم ملی را نمی‌فرستاد، تیم باشگاهی وجود نداشت تا در قالب آن حضور پیدا کنند. بعضی نفرات روابط خوبی دارند و می‌توانند خود را در تیم‌های خارجی جا کنند اما همه این شرایط را ندارند. امیدوارم اسپانسرها بانوان را حمایت کنند چون ما هم باید از یک جایی شروع کنیم. شاید در یکی دو مسابقه نتیجه خوبی نگیریم اما نهایتا نتایج مطلوبی به دست می‌آید.

نظر شما