رضا سیم‌خواه در گفتگو با خبرگزاری برنا:

فرنگی‌کاران انتخاب شده جزو بهترین‌های ایران هستند/ قرعه نقش بسیار مهمی در نتیجه مسابقات جهانی دارد

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۰۶:۰۳:۵۱
کد خبر: ۸۹۷۱۲۱
فرنگی‌کاران انتخاب شده جزو بهترین‌های ایران هستند/ قرعه نقش بسیار مهمی در نتیجه مسابقات جهانی دارد
فرنگی‌کار اسبق تیم ملی گفت: پوست اندازی در تیم ملی باید انجام شود و ورزشکاران در مسابقات انتخابی بر اساس شرایط جسمانی و روحی وارد تیم ملی شوند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ رضا سیم‌خواه، فرنگی‌کار پیشین تیم ملی ایران، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص مسابقات قهرمانی جهان قزاقستان و ترکیب تیم ملی فرنگی کشورمان بیان کرد: کشتی‌گیرانی که در تیم ملی هستند، تجربه کشتی گرفتن در رده‌های پائین را دارند و اکثرا دارای تجربه خوبی هستند. از نظر سنی، کشتی‌گیری با سن 21، 22 و 23 سال شرایط بسیار خوبی دارد. سال 2008 و مسابقات باکو 2007 تیم ملی ایران همین شرایط را داشته، حمید سوریان هم در المپیک همین شرایط سنی را داشته است. نکته مهم این است که ورزشکاران در حال حاضر بهترین‌های ما هستند و کسانی را نداشتیم که بهتر از این‌ها باشد. 

وی افزود: از کاویانی و دلخوانی بهتر نداریم، داشته‌های ما همین است و بهترین گزینه‌های ما این ورزشکاران هستند. کشتی‌گیران براساس مسابقات انتخابی وارد تیم ملی شدند، محمد بنا هم به اسم نفرات کاری نداشته است و فقط کسانی که بهترین سطح آمادگی را داشتند، انتخاب کرده است.

سیم‌خواه عنوان کرد: خوشبختانه این پوست اندازی باید انجام شود، در مسابقات انتخابی بر اساس  شرایط جسمانی و روحی که ورزشکار دارد، وارد تیم ملی می‌شوند. بنا و همکارانش در اردو هستند، با بچه‌ها کار می‌کنند و شرایط را می‌بینند که از قبل بهتر هستند. امیدوارم تیم جوان ایران نتیجه خوبی بگیرد. عبدولی نزدیک 10 سال است در کشتی ما حضور دارد و افتخار مملکت ما بوده است، امروز کسی بهتر از این آدم نیست و به همین دلیل دست روی او می‌گذارند.

فرنگی‌کار اسبق تیم ملی اظهار داشت: سال پیش از المپیک است و همیشه قرعه نقش بسیار مهمی در نتیجه مسابقات دارد، اگر خوب باشد بچه‌ها می‌توانند نتیجه خوبی به دست آورند. اما کسب نتیجه مطلوب دور از دسترس نیست، اکثر ورزشکاران با‌تجربه هستند. به عنوان مثال، ساروی در رده جوانان چندین سال در مسابقات جهانی بوده و طلای جوانان را دارد، الان در رده بزرگسالان توانسته نتیجه خوبی دارد. قطعا این بچه‌ها با کادرفنی هماهنگ‌تر و گوش به فرمان‌تر بودند، در نتیجه وارد تیم ملی شدند.

مربی کشتی ایرا  گفت: در وزن 55 هیچ کشتی‌گیر پیر و باتجربه‌ای نداریم زیرا تنها دو سال است که این وزن به اوزان جهانی اضافه شده و همه نفرات از کشورهای مختلف جوان هستند. کسی که در این وزن می‌جنگد، تقریبا شرایط برابری با رقبای خود دارد به همین دلیل روی کاویانی نظر مثبت دارم. جلایی هم یک وزن بالاتر کشتی می‌گیرد که این مسئله کار را مشکل می‌کند اما او باتجربه و بامدیریت است و به این ترتیب شانس دارد. عبدولی جزو نیز شانس کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود. اکثر بچه‌ها این شانس را دارند، بنا آدم باهوشی است و بهترین‌هایی را در تیم ملی فرنگی جمع کرده که در تورنمنت‌های مختلف نتیجه خوبی گرفتند، از روحیه جنگندگی برخوردار هستند و تجربه حضور در مسابقات مختلف را دارند. ان‌شاءالله که بهترین نتیجه را در این رقابت‌ها کسب کنند.

نظر شما