تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش استان با دانشگاه شهید باهنر کرمان منعقد شد

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۱۵:۰۴:۱۲
کد خبر: ۷۵۹۷۵۶
تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش استان با دانشگاه شهید باهنر کرمان منعقد شد
طی مراسمی در راستای فعالیت های علمی و پژوهشی تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش استان با دانشگاه شهیدباهنر کرمان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ با حضور احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و دکتر محمدعلی طاهر رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان و جمعی از معاونان و کارشناسان حوزه پژوهشی در راستای فعالیت های علمی و پژوهشی تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش استان و دانشگاه شهید باهنر کرمان منعقد شد.

در این مراسم احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بر استفاده از ظرفیت دانشگاه شهید باهنر برای آموزش های کوتاه مدت و توانمندسازی معلمان تاکید کرد و گفت: همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه و استفاده از ظرفیت های پژوهشی مشترک می تواند در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه اختصاص بیش از ۹۹ درصد از بودجه آموزش و پرورش به حقوق پرسنلی است، گفت: توجه ویژه به مباحث پژوهشی در آموزش و پرورش بسیار ضروری است.

اسکندری نسب از وجود نیروی های انسانی توانمند در آموزش و پرورش به عنوان یک فرصت یادکرد و گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به حوزه پژوهش های دانش آموزی و فعالیت معلمان در زمینه های پژوهشی تاکیدات زیادی شده است که این امر در آموزش و پرورش با جدیت در حال دنبال شدن است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به درخشش دانش آموزان استان در جشنواره های جوان و نوجوان خوارزمی اشاره کرد و گفت: نقشه راه آموزش و پرورش سندتحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش توانمندسازی فرهنگیان در دستور کار قرار دارد، افزود: باید آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه با استفاده از اعتبارات پژوهشی مشترک خود در راستای تربیت نسلی ماهر و توانمند در کشور قدم بردارند.

در ادامه محمدعلی طاهر رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به نقش معلمان در جامعه، گفت: ورودی دانشگاه ها همان دانش آموزانی هستند که در مدارس در حال تحصیل اند به همین دلیل است که باید به آموزش و پرورش توجه ای ویژه ای شود.

وی به استقرار نظام جدید آموزشی در کشور اشاره کرد و گفت: توجه به مهارت آموزی دانش آموزان و توسعه رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و تربیت دانش آموزانی که بتوانند برای آینده کاری کشور نقش آفرینی کنند باید در دستور کار همه مسئولان قرار گیرد.

طاهر هدایت تحصیلی دانش آموزان به رشته های که در آینده برای جامعه مفید باشند را لازم و ضروری دانست و گفت: فرهنگ سازی در بین خانواده ها در جهت درست هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته های مهارتی باید مورد دستور کار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان تربیت دانش آموزانی ماهر و کاربلد را که بتوانند در جامعه نقش مفیدی را داشته باشند مهم دانست و بر این امر تاکید کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز