مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

حذف تدریجی کنکور از سیستم آموزشی کشور، از سیاست های آموزش و پرورش است

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۱۴:۵۵:۰۵
کد خبر: ۷۸۲۹۵۰
حذف تدریجی کنکور از سیستم آموزشی کشور، از سیاست های آموزش و پرورش است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تأکید بر ضرورت حذف تدریجی کنکور در کشور، به عنوان یکی از سیاست های آموزش و پرورش گفت: مسئله کنکور آثار مخرب بسیاری در کاهش روحیات پژوهشی و فعالیت‌های تربیتی دانش آموزان برجای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری نسب در جلسه هماهنگی کنکور سال ۹۸، گفت:با توجه به رتبه استان کرمان در کنکور باید تمام تلاش مان در زمینه ارتقای رتبه در کشور صورت بگیرد و سیاست آموزش و پرورش حذف تدریجی کنکور از سیستم آموزشی کشور است.

وی فعال کردن قرائت خانه ها در مدارس و پژوهش سراهای دانش آموزی را لازم و ضروری دانست و افزود: خانواده ها و دانش آموزان گروه هدف در کنکور هستند و ما معتقدیم توانمند سازی مدرسان و برنامه ریزان کنکور نیز در کنار والدین دارای فرزند کنکوری ضروری است.

اسکندری نسب تصریح کرد: این فرایند با ساختار منسجم، اضطراب ناشی از کنکور را کاهش می دهد و خطرات مسیر را از بین می برد و هزینه ها را نیز کاهش می دهد و در نتیجه به هدف مورد نظر یعنی موفقیت کنکور دست پیدا خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تأکید بر ضرورت حذف تدریجی کنکور در کشور، افزود: مسئله کنکور آثار مخرب بسیاری زیادی در کاهش روحیات پژوهشی و فعالیت‌های تربیتی بر جای گذاشته است، چرا که در حال حاضر کسب رتبه‌های برتر به مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها  تبدیل ‌شده است.

وی با بیان برنامه‌های آموزش و پرورش برای توسعه مباحث تربیتی و فرهنگی، خاطرنشان کرد: برنامه وزارت آموزش و پرورش این است که کلاس‌های تربیتی، فرهنگی و آموزشی جایگزین برخی کلاس‌های طاقت فرسا و غیرضروری شود تا دانش آموزان در جامعه بتوانند نقش آفرینی کنند.

در ادامه رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان آمار و گزارشی از وضعیت کنکور سال 97 ارائه و برنامه های اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی استان کرمان را در سال جاری عنوان کرد.

سید منصور مرتضوی گفت: طبق بخشنامه های اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد ورود و فعالیت موسسات خصوصی فعال کنکور در مدارس ممنوع می باشد و اداره مشاوره استان کرمان و حراست اداره کل آموزش و پرورش استان، افراد پیشنهادی را تایید می کند.

برپایه این گزارش جلسه هماهنگی کنکور سال ۹۸ با حضور احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، اختر اسماعیل زاده مشاور اجرایی مدیرکل، سید منصور مرتضوی رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان در محل سالن کنفرانس شهید جعفری آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز