استاندار کرمان عنوان کرد:

خسارت ۳۵۰۰ میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد کرمان

۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۰۸:۲۱:۰۷
کد خبر: ۹۹۶۱۱۰
خسارت ۳۵۰۰ میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد کرمان
استاندار کرمان از برآورد اولیه‌ی خسارات اقتصادی کرونا د راستان خبر داد و گفت: «منتظر تصمیمات و ابلاغ ملی برای جبران خسارات کرونا هستیم».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در جلسه پساکرونای کرمان با بیان این‌که استان کرمان مانند سایر نقاط کشور و دنیا گرفتار ویروس کرونا است، اظهار کرد: «یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بود».

وی با بیان این‌که به دلیل اجرای این طرح بعضی از واحدهای تولیدی و اصناف استان با محدودیت‌هایی روبه‌رو شدند گفت: «تعطیلی اصناف و بازار تبعات منفی برای جامعه داشته است».

استاندار کرمان با تاکید بر این‌که معلوم نیست بیماری کرونا چه زمانی به پایان می‌رسد، اضافه کرد: «در کشور ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص داده شد».

وی با بیان این‌که ۷۵ هزار میلیارد تومان از این مبلغ برای جبران آسیب‌های اقتصادی بوده است ادامه داد: «هنوز سهم استان از این مبلغ مشخص نشده و دستورالعملی ابلاغ نشده است و ما هم منتظریم».

فدائی با بیان این‌که نخستین جلسه‌ی پساکرونا استان در ۱۳ فروردین تشکیل و دو کارگروه تخصصی ذیل این ستاد راه‌اندازی شده است، افزود: «استفاده از منابع داخلی استان برای جبران این خسارت‌ها را نیز پیگیری کرده‌ایم».

وی با اشاره به این‌که خسارت اولیه‌ی اقتصادی ناشی از ویروس کرونا در استان برآورد شده است، گفت: «میزان این خسارت‌ها قطعی نیست و افزایش پیدا می‌کند».

استاندار کرمان با بیان این‌که منتظر تصمیمات ملی و ابلاغ ملی برای جبران این خسارت‌ها هستیم، افزود: «تا آن زمان هم استفاده از منابع و ظرفیت‌های داخلی برای جبران این خسارت‌ها را نیز پیگیری خواهیم کرد».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز