استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:

حقوق و مزایای عادلانه راهکاری برای ایجاد انگیزه در نیروی انسانی

۱۴۰۰/۰۴/۰۴ - ۱۶:۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۱۹۷۹۸۷
حقوق و مزایای عادلانه راهکاری برای ایجاد انگیزه در نیروی انسانی
استاندار خراسان جنوبی، حقوق و مزایای عادلانه را راهکاری برای باانگیزه نگهداشتن نیروی انسانی عنوان کرد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با دستورکار توزیع اعتبارات و با حضور کلیه مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد، خاطرنشان کرد: بزرگترین منبعی که در کنار همه مزیت ها و ظرفیت ها داریم، منبع نیروی انسانی است.
وی ادامه داد: ما چنانچه مدیر خوب، کارمند ماهر و کارشناس کاربلد نداشته باشیم، نمی توانیم از منابع موجود استفاده مطلوبی ببریم.
به گفته وی؛ این که نیروی انسانی با انرژی و انگیزه، کارش را دنبال کند، خیلی مهم است.
استاندار تأکید کرد: اگر عدالت، سرلوحه کار ما باشد، انگیزه نیز ایجاد می شود.
ملانوری ادامه داد: با وجود برخورد عادلانه در پرداخت حقوق و مزایا، اگر مبلغ اندک هم باشد، همه رضایت کافی را خواهند داشت.
وی در ادامه به توزیع عادلانه اعتبارات در سطح شهرستان ها هم اشاره کرد و اظهار داشت: در توزیع اعتبارات تملک، حتی حوزه های انتخابیه را هم مدنظر قرار داده ایم.
به گفته وی؛ در توزیع اعتبارات، تأکید بر سلامت محوری است و این که این مهم به گونه ای رقم بخورد که همه مناطق به نحو درستی از آن بهره مند شوند.
استاندار با اشاره به مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در اواخر سال گذشته، گفت: همچنان تأکید ما بر این است که همه دستگاه ها در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی جدیت داشته باشند.
ملانوری متذکر شد:دستگاه ها مکلفند سالی دوبار (هر ۶ ماه یکبار) عملکرد حوزه کاری خود را در نشریات استان منتشر کنند.
به گفته وی؛ انتشار این گزارش ها و همچنین دریافت اشتراک نشریات توسط دستگاه ها، در توزیع اعتبارات مؤثر می باشد.
وی ضمن این که از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست، نتیجه گزارش دهی دستگاه ها در نشریات را ارائه نماید، بر برنامه ریزی برای سال جدید و تکلیف مدیران به انجام این مار تأکید نمود.
استاندار ادامه داد: ما در شورای برنامه ریزی مصوب کردیم که همه دستگاه ها، برنامه عملیاتی داشته باشند، این اتفاق افتاده و سازمان مدیریت در حال تهیه مجلد این برنامه هاست.
ملانوری تصریح نمود: با عنایت به این که این برنامه ها باید حول محور شعار سال، سیاست های استان و ظرفیت ها طراحی شده باشند، چنانچه در طول سال به اصلاحات نیاز داشته باشند، باید اقدام گردد.
وی بر توجه دستگاه ها به اموال مازاد تأکید نمود و گفت: در اعلام و معرفی اموال مازاد، توجه به چشم انداز رو به توسعه دستگاه مهم است، لذا باید با دقت تمام و کارشناسی شده صورت گیرد.
به گفته وی؛ با توجه به اهمیت پژوهش در برنامه ریزی، می بایست ضمن این که اعتبارات پژوهشی بر اساس نیاز دستگاه ها توزیع گردد، طی جلساتی متقن، پژوهش های سال های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ دستگاه ها بازخوانی شده و این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که هر پژوهشی چه نتایجی را برای حوزه به همراه داشته است.
استاندار با تأکید بر اهتمام مدیران در جذب به موقع و ممانعت از برگشت اعتبارات، گفت: در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها باید به این موضوع دقت شود که پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالا در توزیع اعتبارات دیده شوند تا زودتر تکمیل شده به بهره برداری برسند.
ملانوری، در این جلسه هم مدیران را به خلق منابع مکلف کرد و تصریح نمود: شک نکنید که اگر بتوانید توان بخش خصوصی را بکار گیرید، عایداتی چندین برابر اعتبارات دولتی برای شما به همراه خواهد داشت.
وی ارتباط گیری درست و استفاده از شیوه های خلاقانه را راهکار خلق منابع عنوان کرد و اظهار داشت: هر چه ارتباطات گسترده تری داشته باشید و از ظرفیت رسانه ها بیشتر استفاده‌‌ کنید، از منابع بیشتری برخوردار می شوید.
به گفته وی؛ باید برای برپایی نمایشگاه هایی در استان و داخل و خارج کشور برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم ظرفیت های خدادادی را به نمایش بگذاریم و منابع ایجاد کنیم.
استاندار در ابتدای صحبت هایش از نتایج انتخابات گفت و با تأکید بر این که علیرغم تلاش های معاندان، انتخابات در سایه امنیت و سلامت، با حضور حداکثری مردم برگزار شد، خاطر نشان کرد: مشارکت حداکثری مردم در کل کشور، باعث اعتبار نظام شد.
ملانوری با قابل تقدیر خواندن این همراهی مردم، متذکر شد: این حضور و حمایت مردم از نظام، وظیفه ما را سنگین تر می کند.
وی تأکید کرد: ما باید در پاسخ به این حسن اعتماد، خادمانی موقعیت شناس و مسئولیت شناس باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز