فرماندار سنندج:

دلایل آتش‌سوزی روستای برقرو پیگیری می‌شود

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۱۱:۲۷:۵۳
کد خبر: ۸۸۱۵۴۳
دلایل آتش‌سوزی روستای برقرو پیگیری می‌شود
فرماندار سنندج گفت: دلایل آتش سوزی منطقه برقرو بخش کلاترزان شهرستان سنندج با پیگیری ماموران نیرو انتظامی پیگیری شده و با مسببان برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ محمدابراهیم زارعی در جلسه شورای اداری شهرستان سنندج گفت: آتش‌سوزی جمعه گذشته منطقه برقروه که ساعت سه بامداد رخ‌داده است، نمی‌تواند سهوی و یا علت طبیعی داشته باشد و باید کشف شود چرا کس و یا کسانی به چنین اقدامات مجرمانه‌ای دست‌زده‌اند.

وی افزود: سوختن مراتع و پوشش گیاهی خسارتی جبران‌ناپذیر است و نباید پذیرفت درخت و پوشش جنگلی که طی هزاران سال شکل‌گرفته و بسیار هم اهمیت دارد در اثر نادانی، سهو یا عمداً دچار حریق شود و اینگونه از بین برود.

او از همکاری مردم روستاهای منطقه، گروه‌های هوا خواه محیط‌زیست، مدیران و کارکنان دستگاه‌های دولتی و نیروهای نظامی و انتظامی و امدادی در کنترل این آتش‌سوزی به گرمی قدردانی کرد و گفت: همه آنان جانانه و فداکارانه آتش را کنترل کرده و از گسترش آثار و دامنه آن کاسته‌اند.

او این آتش‌سوزی‌ها را نگران‌کننده خواند و گفت:  فقط گیاه خشک و پوشش دامنه‌ها آتش نمی‌گیرد در لا بلای این پوشش موجودات زنده‌ای هستند که در زنجیره‌ی زندگی ما مؤثرند و باید در فرهنگ سازی برای پبشگیری از آتش سوزی تلاش و کوشش کرد.

فرماندار سنندج گفت: حفاظت از محیط زیست باید سرلوحه کار قرار گیرد و افراد صاحب نفوذ اجتماعی به عنوان سفیران دولت و جامعه مدنی برای مردم عواقب آتش زدن پوشش گیاهی منطقه را توضیح دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز