غلامعلی فخاری خبر داد:

عملیات ۳۸ ساعته برای نجات پاراگلایدرسوار مصدوم در ارتفاعات سوادکوه

۱۴۰۰/۰۶/۲۴ - ۱۳:۳۰:۲۵
کد خبر: ۱۲۳۳۹۴۵
عملیات ۳۸ ساعته برای نجات پاراگلایدرسوار مصدوم در ارتفاعات سوادکوه
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مازندران از نجات پاراگلایدرسوار سقوط کرده در ارتفاعات سوادکوه با حضور و تلاش 62 امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر خبر داد.

به گزارش برنا؛ غلامعلی فخاری، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مازندران، در تشریح این عملیات گفت: ساعت 19:05 روز دوشنبه 22 شهریورماه، سقوط یک فروند پاراگلایدر در ارتفاعات آلاشت منطقه لفور در سوادکوه شمالی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC استان اعلام شد.

او ادامه داد: ساعت 19:15 همان روز، دو تیم امدادی از نزدیکترین پایگاه امدادی (جوارم) به محل وقوع حادثه اعزام و پیمایش منطقه کوهستانی و جست‌وجوی سرنشین پاراگلایدر به شکل زمینی آغاز شد که این عملیات تا صبح سه شنبه، 23 شهریورماه ادامه یافت.

فخاری افزود: با توجه به کوهستانی بودن و صعب العبور بودن مسیر و عدم دستیابی به مصدوم، برای ادامه روند جست‌وجو از سازمان امدادونجات هلال‌احمر درخواست بالگرد شد و عملیات جست‌وجو و نجات هوایی با حضور تیم واکنش سریع هلال‌احمر ساعت 12:35 روز گذشته آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: پس از جست‌وجوی هوایی و عدم موفقیت در یافتن مصدوم، عصر روز گذشته، دو تیم آنست هلال‌احمر (سگ‌های زنده‌یاب) از شعب قائمشهر و بابل و ساعت 23:30 نیز پنج تیم آنست از سازمان امداد و نجات به منظور گسترش محل جست‌وجوی پاراگلایدرسوار به محل حادثه اعزام شدند.

فخاری افزود: در مجموع با حضور و مشارکت 16 تیم عملیاتی شامل 62 امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر، سرنشین پاراگلایدر ساعت 09:30 صبح امروز در حالی که مصدوم شده بود، پیدا و به مرکز درمانی منتقل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز