با ۲۵ طرح برگزیده؛

نتایج فراخوان طرح‌های پژوهشی مشترک ایران و ترکیه اعلام شد

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۳:۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۱۸۰۶۹۹
نتایج فراخوان طرح‌های پژوهشی مشترک ایران و ترکیه اعلام شد
طرح‌های منتخب مشترک پژوهشگران ایرانی و ترکیه‌ای در چارچوب برنامه (وزارت عتف- توبیتاک- نیماد) معرفی شدند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در پی اعلام دومین فراخوان طرح‌های پژوهشی مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در چارچوب برنامه TUBITAK-MSRT-NIMAD Joint Call ۲۰۲۰ در مهر ماه ۱۳۹۹، ۱۷۲ طرح پژوهشی مشترک محققان ایرانی و ترکیه‌ای دریافت شد.

داوری‌های فنی و علمی از طریق سامانه‌های ویژه بارگذاری و داوری طرح‌ها در دانشگاه تبریز به عنوان مسئول کارگروه همکاری‌های علمی ایران و ترکیه، مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (NIMAD) و نیز سازمان پژوهش و فناوری ترکیه (توبیتاک) انجام شد.

فرآیند بررسی اولیه مدارک ارسالی توسط کارشناسان هر حوزه انجام گرفت و سپس ۱۵۶ طرح نهایی که مطابق موارد درخواستی هر دو طرف بارگزاری و ارسال شده بودند در دی ماه ۱۳۹۹ وارد مرحله داوری شدند.

داوری علمی طرح‌های غیر حوزه علوم پزشکی (MSRT) با دعوت از اعضای هیأت علمی و محققین از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور انجام شد و برای هر طرح ۲ داور منتخب از محققین سراسر کشور اختصاص یافت. در کشور ترکیه نیز داوری‌ها توسط توبیتاک با اختصاص ۳ داور به هر طرح انجام گرفت.

با جمع بندی نظرات داوران هر دو کشور و امتیازات کسب شده در اردیبهشت سال ۱۴۰۰، تعداد ۲۵ طرح مشترک میان پژوهشگران ایرانی و ترکیه‌ای معرفی شد.

بودجه اختصاص داده شده برای هر طرح منتخب محققان ایرانی ۶۰۰ میلیون ریال و برای پژوهشگران ترکیه‌ای به صورت متغیر بین ۱۷۰.۰۰۰ تا ۳۰۰.۰۰۰ لیر ترکیه تعیین شده است که بعد از تنظیم و امضای قرارداد‌ها و انجام تعهدات مجریان طرح پرداخت خواهد شد.

پژوهشگران منتخب دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مدیریت همکاری‌های علمی و بین المللی بین المللی دانشگاه تبریز با آدرس ایمیل irtu@tabrizu.ac.ir تماس حاصل کنند.

محققین حوزه علوم پزشکی نیز می‌توانند جهت کسب اطلاع از نتیجه داوری به وبگاه مؤسسه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد) مراجعه کنند.

 

نظر شما